2 Nisan 2012 Pazartesi

"Mission: Impossible - Ghost Protocol"

 
   Sovyır'ı ilk beş dakikada harcamaları pek bozdu beni. Hayır cins-i latif değilim ama yine de severim arkadaşı. Niye böyle neredeyse figüran rolü kestiriyorsunuz ?  Oysa aksiyon sahnelerinde görüyoruz ki Coş Holovey kardeşimiz bir Ceymz Bont potansiyeline pekala da sahiptir. 
   Neyse gelelim filme...

adamı ne kadar sevdiğim seçtiğim fotografisinden belli !..

   Daha önce genellikle animasyonlarla tanınmış yönetmenimiz Bred Börd neredeyse animatik bir canlı film çekmiş. İıthın Hovk (Tom Kruuz) sonlara doğru biraz topallasa da film boyunca standart ekşınmenliğini yapıyor, dublör falan kullanımının minimum olduğu gözönüne alınırsa yevmiyeyi  sonuna kadar da hakediyor. Kendisini takdir ediyor muyum ? Evet. Hazzediyor muyum ? Zerrece hayır !..(bilemiyorum bu sayntoloji papazına taaa tapgandan beri gıcığım, hiçbir mantıklı nedenim yok, elektriğini sevmiyorum, sahici değil android olduğundan kıllanıyorum)


mişın impasibıl
    Serinin önceki bölümlerini izlediyseniz ve sevdiyseniz bunu da seveceksinizdir. Yine önemli olmayan, mantık hatalarıyla dolu bir senaryonun üzerine bolca aksiyon sosu. Seyrederken sıkıldım mı ? Elbette ki hayır. Çekimler Macaristan, Hindistan, Dubaistan, Rusistan ve Seattleistan (bu olmadı galiba)'ın egzotik mekanlarında yapılmış. Çekim teknikleri mükemmele yakın. Oyunculuklar iyi, müzikler hoş, aynı donat yemek gibi. Görüntüsü, paketi, pazarlaması, rengi, hatta bir dereceye kadar tadı da idare eder yine de bir künefe değil tabii.

   Ejderha Dövmeli Kız'ın (orijinalinin) Maykıl'ı Michael Nyqvist (bu adamcağızın soyadının telaffuzunu bana gönderen olursa müteşekkir olurum), çok fazla antipatik olmadığından deli bilimadamı rolü biraz eğreti durmuş, İıthın Hovk'un ekibi gayet sağlam oyunculardan oluşuyor. 


   Gelelim bu filmi seyretmemin asıl nedenine : ister inanın ister inanmayın ben bu filmi Saymın Pegg için seyrettim. Bayılıyorum adama. Çok sahici, çok kafa. Kanka tanımının vücut bulmuş hali... Neyse kafam dağıldı. Şimdi özetler :


   Güzel vakit geçireyim, vaktimi güzelce öldüreyim diyorsanız,
   Burç Halife ne kadar uzunmuş diye bir merakınız varsa,
   Kuntastik aksiyonu seviyorsanız,
   Saymın Pegg adamımdır düşüncesindeyseniz,
   
öneririm, iyi seyirler...

yine de sovyıra üzüldüm...
( - olsun sovyır ver ordan bir dondurma.
   - dondurma köpeğin olsun abicim..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder