9 Nisan 2012 Pazartesi

"Efsane Papyon"

   Aşiyan kampüsünün elli küsur yıllık "Arman Hoca"sının nehir söyleşisi...
   İstanbul'un, İstanbul'daki Ermeni Cemaatinin, Robert Kolejin, yarım asırı aşan tarihini merak edenler için hoş bir gözlem... Kolaylıkla okunuyor. Tam yolculuk, tatil kitabı...  Asala terörü, 6-7 Eylül olayları, azınlık psikolojisi, esnaflık adabı, öğretim tekniği konularında da bilgi sahibi olabilirsiniz. 
   Kitabı sevdim ama Arman Hoca'yı öğrencilerinin aksine pek sevemedim. Hayata hep mesafeli durmuş, steril bir havası var. Hrant gibi meseleyi taa böğründen teşhir etmektense hep etrafından güvenli mesafeden yaklaşan bir yapıya sahip. Hrant hakkındaki görüşleri de ilginç zaten. Kısacası benim çocukluğumun Ermeni arkadaşlarımdan uzak, kibar bir portre çiziyor. 
   Bilen bilir kapitalizme düşmanım. Kapitalizmin aygıtlarını (aparatçik) da sevmem. Günümüz dünyasının çalışma hayatı (çalışma derken  : herhangi bir şey üretmeyen çalışma tabiyki. Misal : foreks, bankacılık, borsacılık, al-satçılık vs.) da bence kapitalizmin aygıtlarından. E bunun dersini anlatan adamı da, (ne kadar iyi öğretmen olursa olsun) sevemiyorum. Bu da benim arızalı tarafım. Ama bu sübjektif yorumlar sizi okumaktan alıkoymasın sevgili okur.  Nuran Çakmakçı'nın bazen birbirini tekrar eden ropörtaj soruları da alıkoymasın. Kafaya konduktan sonra okunur, neden okunmasın ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder