14 Nisan 2020 Salı

"1917" Adamakıllı Savaş Filmi.

   Birinci Dünya Savaşında geçen beylik bir hikaye iyi bir yönetmenin elinde güzel bir sinema filmi olmuş. 
   Açılış sahnesini izledikçe hayretler içinde kaldım. Bitmek bilmiyordu. Böylesine bir açılış sahnesi için yapılan emeği düşündükçe hayretler içinde kalmamak mümkün değil çünkü. Aksayan tek bir faktör, tüm emeği heba ederdi ve sahne durağan değil aksine devamlı akan bir süreçte verilmişti. Zannediyorum yarım saate yaklaşan bir süresi vardı. Sonrasında (o savaşın genelde bir cephe savaşı olmasına karşın) değişen mekanlarda izleyeni koltuğuna çakan sahneler de vardı ama açılış sahnesi başka...
   Öyle mesajlar veren, metaforlar kullanan, sinemayı sanat olarak algılayabileceğiniz bir film olmamasına karşın; izlediğiniz sürece dikkatinizi düşürmeden, sıkılmadan izleyeceğiniz bir 1 saat 59 dakika vadediyor. 
   Öneririm...

3 yorum:

  1. Bu karantina günleri zaten en iyisi okumak ve yazmak bence de... İkisini de bol bol yapıyorum ama kitap stoğum azalmak üzere, endişeliyim! :))


    Beklerim blog'uma, sevgiler...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim web kitapçı siparişlerim bir haftadan beri "hazırlanıyor". Ben de endişeliyim. Ama endişemiz bu olsun:) Bu arada uğruyorum blogunuza... Sevgiler bizden.

      Sil
  2. Güzel öneriniz için sağ olun😊

    YanıtlaSil