3 Mayıs 2021 Pazartesi

"Crossing the Border - Zhaoguan" TRT2'de.

   Sinema filmlerini şuursuzca övmüyorum. Ama bu bir istisna! Dün gece TRT2'de izledim. Hala etkisindeyim. Çinli yönetmen Meng Huo'nun yazdığı, yönettiği 1s33d'lık şımşıkırdak bir sinema filmi. Minimum prodüksiyonla çekilmiş, içinde anlatılmaz güzellikler var.
   2018'de çekilmiş "border" gibi rahatsız edici bir filmle aynı yılda çekilmesi hasebiyle arama yaparken kenarda köşede kalıyor. IMDb puanı hiç de fena değil (an itibarıyla 7.3 (gerçi 97 kişi puanlamış ama olsun)). Ben tanıtımını, genel izlenimini, kritikleri falan hiç iplemem. İzlediğime bakarım.
   Torununu yaz tatilinde kendisinde kalması için emanet edilen büyükbaba, ölüm döşeğindeki bir arkadaşını görmek için triportörüne atlar ve zorlu bir yolculuğa çıkar. Hepsi bu!
   Yemin ediyorum, bu sene izlediğim en çok içime dokunan, biryerleri harekete geçiren sinema filmi diyebilirim (ve hatta diyorum). Sağlam yazılmış bir senaryonun öyle yüksek bütçelere ihtiyacı olmadan da sizi başka yerlere götüreceğininin sağlam bir kanıtıdır.
   Birbuçuk saat boyunca hiç bir özel efekt görmüyor, hiçbir şiddet olayıyla karşılaşmıyor, şaşırmıyor, korkmuyor, gülmüyor (bazen gülümsetmiyor değil) öylece hayatın kıyısından birşeylere şahit oluyorsunuz. Her diyaloğun, her olayın bir nedeni nasılı ve sonucu var. Bittiğinde kafanızda acaip sorular. O garip balık yakalama aparatı ile elde edilen sakızın, kamyoncudan alınan 50 yuanın gittiği ölüm, balcıdan alınan balın ölüm döşeğindeki arkadaşa verilmesi, uyduruk bir rüzgar gülünün yolculuğu, torunun dişinin taa çatılara tırmanılarak yerine konulması buna mukabil dedenin dişinin yerde bırakılması, mütevekkil tavırlar hülasa Konfüçyizmin hayata yansıması. Babaların çocuklarına ayıracak zamanı olmaması buna karşın büyük ebeveynlerin buna daha bir özen göstermesi (çünkü zaman kaygıları yok). Ben arşive katmak için  çaba sarfediyorum ama malum kaynaklarda yok! Tek alternatifimiz TRT2 arşivinden izlemek ve torrente falan düşmesini beklemek. Bu satırları okuyan bir avuç kişiye "aman görün muhakkak!" demiyordum ama bulursanız bu inci tanesini sakin bir akşamınızda kaçırmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder