22 Mayıs 2021 Cumartesi

Kötü Filmlerin Hücumu! "Requiem pour une tueuse" ve "Army Of The Dead"

REQUIEM FOR A KILLER 
(Ba ba ba! Havalı da İsim&Afiş Yapmışlar)
 Film yokluğunda fransızca film görüp, konusunu da okuyunca (sarışın bir femfatal, iskoç bir baritonu öldürmek için kontrat imzalar, işler gelişir), mekan olarak da İsviçre Alpleri seçilince oturdum başına. Yok kastta sağlam oyuncu çekikaryo'da var (biraz ona aldandım). Vallahi 15 dakika dayanabildim. Güvercinimi sardı, sonuna kadar izledi, ben de gözucuyla bakarak kitaba sardım. Ne akılalmaz senaryo hataları, ne aşure trükler, müziğin acımasızca kullanılması, pespaye oyunculuklar ve daha neler! Evlerden ırak.

ARMY OF THE DEAD
(Yine ne varsa Shaun'da Var!)

Ardından, herkesleri yatırdıktan sonra "zihin güzel bir açılmadan iyi uyku uyuyamam nasılsa!" diye düşünerekten, yeni yayınlanmaya başlayan şu ölüler ordusunu bir temaşa edelim dedim ve bu neredeyse 2 buçuk saatlik filmimize başladık. Başlamamızın elbette ki en önemli nedeni zeksnaydır (adam 300'ü ve Watchmen'i çekti (ki bu filmleri iyi kılan unsur kast değil üsluptu)). Neyse ilk yarım saat klişe (hem de en ucuzundan) holivut trükleriyle geçti. Herhalde tüm film böyle olmayacaktır diye düşündüm. 45 dakikadan sonra sardırdım. Maalesef sonda çıkan yazılara kadar böyle oldu. 
   Sevgili sinefiller!
   Gördüğünüz yerde uzaklaşın (koşarak). Yanına bile yaklaşmayın, eleştiren polemiklere bile girmeyin (değmez). Ben yandım, siz yanmayın!

Hamiş : Bu akşam hemen bir Abbas Kiyarüstemi açıyorum ve yaşadığım sinematik travmayı atlatmaya çalışıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder