10 Şubat 2021 Çarşamba

"Nomadland" USA Usülü Tutunamayanlar!

 
   Ne zamandır bekliyordum. Sinemalardan ümit kestik, belki stream kanallara gelir diye umuyordum. Olmadı. Malum kaynaklardan izlemek zorunda kaldım.
   Frensismekdormınd'a (Fargo'dan beri hastasıyız) olan hayranlığımız ve önceden izlediğim fragmanların etkisiyle beklentimi farkında olarak çok yükseltmişim sanki. Tahminlerimin altında bir pelikula çıktı. 
   Yana yakıla sevdiği kocası ölüp de çalıştığı alçıpan fabrikası kapanıp da, fabrikanın etrafında kurduğu kasaba ortadan kalkınca artık altmışını devirmiş Fern, karavanına atlar, yollara koyulur. Senaryomuz, altındaki bir sürü mikro hikayeye karşın kabaca (ve aslında tamamıyla) budur. 
   Sorular sorduruyor mu: Evet. 
   İnsan izlerken birşeyler hissediyor mu: Evet. 
   Oyunculuklar (aslında sadece başrolümüzün abartısız canlandırması diyelim başımız ağrımasın) iyi mi: Evet. 
   Müzikler: bir tık da ona. 
   Öyleyse? Benim için çok güçlü değil çok yalın bir filmdi. Daha önce bilmediğim şeyler öğrenmedim (evet! kapitalizm karşıtı sağlam argümanlarım var, hayata nasıl yaklaşmam gerektiğini idrak edecek kadar bilgi/tecrübe birikimim var, amerikan rüyasının ne b.k olduğunu da biliyorum). Güzel bir saat 48 dakika geçirdim. Müzikler ve görüntü yönetmeni çizginin bir tık üstündeydi, hakkını yemeyelim. 
PS: FMD en iyi kadın oskarına koşar mı? Koşar!

4 yorum:

  1. Çok merak ediyorum bu filmi, epey tavsiye edildi beğenildi vs. Ama izleyecek bir platform bulamadım, var mıdır acaba tavsiyeniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda maalesef ancak internet üzerinden yahut torrent sitelerinden faydalanarak izlenebiliyor.

      Sil
    2. İnternet üzerinden izlenebilecek bir yer/site var mı acaba diye sormuştum aslında :)

      Sil
    3. Ben de yaptığım kısa araştırmada stream olarak izlenecek bir platform bulamadım. Haklısınız. Aşağıdaki bağlantıda önerilen çözümlerden başkası yok galiba:)

      Sil