12 Nisan 2019 Cuma

"Hellboy" Ben Yandım Siz Yanmayın!

 
   Filmden çıkalı yarım saat oldu, unutmadan başlayalım yazıya. 
   Gitmeyin bu filme, paranıza zamanınıza yazık. Nasolsa bir süre sonra malum ortamlara düşer. O zaman bile zamanınıza yazık etmeye devam eder. Öylesine kötü ki.
   Süper kahraman filmlerini yazmamaya çalışıyorum ama helboy başka! Bir kere yakışıklı, iyi kalpli, süpersonik kıyafetler giyen bir tip değil. Fıtratı kötü ama içinde bir iyilik de var. Serinin birinci ve ikinci filmleri arşivimde. Hepsini üç kez filan izlemişimdir. İlkinin depresif atmosferi, ikincisinin ise ilk filme ilaveten verdiği ana fikir (doğanın içine eden insanoğlunu buharlaştırmaya hallenen elflere mücadelesi, en ekolojik canavara karşı diklenmesi, giyermodeltoro'nun ince işçiliği vs.) hep fakiri içine çekti.
   Bu hafta vizyona girince ilk gün tenha bir salonda gittim. Gitmez olaydım. Televizyon dizileri yönetmeni ve üçüncü sınıf bir kastla (milacovoviç'i tenzih ediyorum ama o da pek bir şey yapmamış yani!) güzelim bir efsanenin üstüne büklüm büklüm bırakıp film sonrası sahnelerle bir de tüy dikmişler. 
   Konu beylik : helboyumuz yine insanlığı kurtarmakla fıtratını seçmek dilemmasını çözmeye çalışıyor. Konunun işlenişi ne bir zerafet, ne bir incelik, ne bir akış, ne de bir mantık barındırıyor. Şiddetin zuhurunda adeta bir gore filme kayan sahnelerse sinefilin zerre umurunda olmuyor. Yan karakterler yok gibi. Ranpörlmın'la monoblok olmuş bir karakteri, ortodontik sorunları olan (evet puroyu bırakmış ama çirkin ve itici) salyalı bir tv dizisi oyuncusuna vermek ne demek bilemiyorum. Yönetmen (giyermoteltoro) ve kastın (ranpörlmın, canhört, dagcons ve diğerleri) bir film için ne denli önemli olduğunu idrak etmek istiyorsanız 1.ve 2. filmlerden sonra bunu izleyebilirsiniz. Ama ilk filmlerde aldığınız zevki almak istiyorsanız koşarak uzaklaşın. 

2 yorum:

  1. Netflix sonrası sinemaya gitmeyi oldukça azalttım. Sinema salonlarında %80 Türk filmlerini görmek sinemaya gitme hevesimi oldukça azalttı. Filmlerin kısa süre sonra piyasaya düşmesi ise ayrı bir muamma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama işte bazı filmler de netflix'de olmuyor! Ayrıca bazen sinemaya film izlemeye değil, o karanlıkta bir grup insanın aynı şeyi seyretmesi hissini yaşamak için gidiyorum. Üstelik asla AVM sinemalararına gitmiyorum. Yani pek normal sayılmam bu konuda ;)

      Sil