14 Nisan 2019 Pazar

"Gizliajans" Yavaşça Okunamayan Kitap!

 
   Bilgilenmek, çoğalmak için yapılan okumalar biraz fazla gelince; fakir hemen zihni pırıl pırıl eden okumalara yelken açar. Bu minvalde, Bayan Canıgüz'ün sevgili oğlunun 2008'de yazdığı (ve nasıl olduysa gözden kaçırdığım (ne ayıp!)) Gizliajans'ına "bir haftadan önce bitirmeyeceğim" diyerek başladım. Bir günde bitti...
   Dünyanın şahsına karşı kurulmuş bir komplo olduğuna inanan genç ve avare metin yazarı Musa, Gizliajans'ta (bildiğiniz reklam ajansı) işe başlar. İşler gelişir.
   Doludizgin bir tempo, hepsi birbirinden ilginç karakterler, altı çizilecek bir sürü aforizma, yükselen tansiyon ve final. Kitabı okurken sündürmek imkansız. Ankara'nın ani yağmurlarındaki Kuğulu alt geçidi debisi gibi gürül gürül akıyor. Sohbet aralarında dahi kaldığım yerden aynı hevesle açtım okudum. AVM'lerdeki koca koltuklarında (bilen bilir o trajediyi!) okudum, (yazardan ve okurlardan af dileyerek) def-i hacet giderirken okudum ve uykumdan çaldığım geç vakitlerde pattadanak bitti (biraz daha uzayaydı iyiydi).
   Roman; Kaan Sezyum, uzaylılar, Nikola Tesla, Prensçarls'a doğru uzanınca hayli güldürdü. Zaten romanın genelince dudakta gayri ihtiyari bir tebessüm oluşuyor. Gündemden kaçmak, zihni boşaltmak, okuma yapınca mutlu olmak isteyen kârilere hararetle önerilir...

Hamiş : "Biz ayrı dünyaların insanıyız" repliği bundan daha iyi oturamazdı başka yere.

6 yorum:

  1. Listeme ekliyorum:) Yaprak Öz okudunuz mu hiç? Ben çok seviyorum o da bir solukta okunuyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo hemşehrimmiş, eşimle de meslektaş. "Şeytan Disko" ve "Berlinli Apartmanı" pek yakında bu sayfalarda efendim.... ;)

      Sil
    2. Süpermiş, merakla bekliyorum yazılarınızı, “Tilki, baykuş, bakire”yi de tavsiye ederim bu arada:)

      Sil
    3. Berlinli Apartmanı'nı bulamadım bir türlü, yerine önerdiğiniz kitabı ilave ettim :)

      Sil
    4. Ne güzel:) bu arada bulamadığınız Kitaplar için www.nadirkitap.com’u öneririm:)

      Sil
    5. Evet, haklısınız. Buradan buldum.
      Ama siteye aşinayım ;)
      https://arakolpa.blogspot.com/2012/02/herhangi-bir-internet-sats-sitesinin.html

      Sil