12 Mayıs 2017 Cuma

"Get Out !" Ters Köşe.

   Esmer (ve burnu sanki sonradan yapıştırılmış gibi duran), yetenekli fotoğrafçımız, kloraktan çıkmışçasına beyaz (sadece beyaz değil, üstelik WASP) kız arkadaşının ailesinin göl evine gider, olaylar gelişir.
    Baktım yönetmen bey çikolata renkli (Sezen Cumhur Önal'a bir selam !) bir kardeşimiz, başrol de öyle olunca, dedim : "hımm ırkçılığa yönelik olmalı." Fragmanı da izleyince gerilimle karışık anti ırkçılık gibi duruyordu (önyargı ne fena şey !).
   Ne yalan söyleyeyim, başta herşey beklediğim gibi ilerliyordu. Beklentilerim Spayklii tarzı düz protest bir filmdi. Lakin gerilim ögeleri de güzel, kurgu aksamadan/sekmeden şırıl şırıl akıyor, oyunculuklar pek matah olmasa da senaryonun gizemi bir şekilde insanı 1s44d olaya kilitliyordu. Bazı küçük detaylar da (holivutta hiç alışkın olmadığım şekilde) insanın merakını yükseltmiyor değildi (ağzında gümüş kaşıkla doğmayanların dramı, asimetrik geyik, gömülü dünya). 
   Derken bir anda topun diğer köşeye doğru gol olduğunu gördüm ve içimden yönetmen beyi alkışladım (beyin nakli gibi kuntastik bir eylemi bana yutturduğu için ayrıca alkışladım). 
   IMDB yahut IMKB'de (hep karıştırıyorum bu ikisini) 8 puan alacak kadar bir başyapıt değildir. Bu puanı; filmden ziyade ABD'nin toplumsal yapısına getirdiği sosyolojik eleştiri yüzünden aldığını zannediyorum. Evet ! İdoller değişiyor, rol modelleri değişiyor. 
   Filmimiz ikinciye izlendiğinde değişik tatlar verecek bir pelikula. Golü yemeden önceki sahneleri izleyip, yeni bakış açımızla yeni yorumlar getirilebilinir. Demek neymiş, filmimizi izlemek bakış açımızda farklılığa neden olmuş. Bu da bir film için hiç de azımsanmayacak bir başarı. 
   Bu minvalde; oturun izleyin. Düşük bütçesine karşın canınız sıkılmayacak, dikkatli bir izleyiciyseniz kimi trükleri yakalayarak eğlenebilir ("Annemin anısını mutfakta yaşatıyoruz", "Hede ve hödö, annemize ve babamıza yardımcılık ediyorlardı, gitmelerine kıyamadık," (böyle düşününce diyaloglar da gayet iyiymiş)), bingo oyununa (en azından filmdekine) daha farklı yaklaşabilir, ırkçılığın muhakkak nefret edebileceği bir özne bulacağını görür (zenci yerine geyiklerden nefret ediyorum) velhasıl iyi vakit geçirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder