25 Mayıs 2014 Pazar

"Jack Ryan, Shadow Recruit" Böyle Hamaset Görmedim...

   Tomklensi yazmış, kevınkostnır/keyranaytli/krispayn oynamış, kenıtbreneg hem oynamış hem yönetmiş (ki Hamlet uyarlamalarını yönetmesiyle anımsanır), IMDB puanı 6.2 gibi bir ortalamada. 
   Bu durumda kafa boşaltmak isteyen sinefil ne yapar ? Yoğun bir işgününden sonra kafa boşaltmak için (izler izlemez unutmak için) bu filmi de es geçmez. Ben de öyle yaptım.
   Aşırı zeki, savaş gazisi kahramanımız; Siaey'e girer. Amerika'yı deli bir oligarkın pençesinden kurtarır. 
   Konu budur.
   Filmin işlenişi ilk yarıda biraz uyuklatsa da ikinci yarıda yükselen tempo, takip sahneleri, aksiyon sahneleri ilgiyi ayakta tutuyor, kurgu sarkmıyor, karakterler (fazla derine inilmese de) işleniyor, aksiyon sahneleri gözü tırmalamıyor, oyunculuklar fena değil. Beğenmemek için bir neden yok gibi görünüyor.
   Absürt ve fantastik filmlere bayılırım aslında (misal : Dünyayı Kurtaran Adam, Turist Ömer Uzayda falan favorilerimdendir). Ama ben böyle hamaset görmedim kardişim. Omuriliği haşat, ofiskuşu bir finans analistinden Amerika'yı kurtaran "en kahraman rıdvan" yaratmak da kenıtbreneg'in günah hanesine yazılacakmış demek ki. Olayların işleyişi o kadar postfantastik ki (kuntastik) ilk yarının başından itibaren uyuklamaya meyyal gözlerim şaşı bakıp şaşırdı. Sonlara doğru ise bir mide bulantısı hasıl oldu (filmin yan etkileri). Yazılar çıktığında geçici katatonideydim. Şimdilerde; nasıl unuturum hesapları yapıyorum. Maalesef yazdıkça hatırladığımdan yazmayı da kesiciğim şekerim. 
   Diyeceğim odur ki, izlemeyin, izletmeyin, uzak durun. 
HAMİŞ : Keyranaytli zayıflayınca ne çirkinleşmiş. Ancelinacoli birken, o ikinci zayıfçirkineskigüzel kadrosunu doldurur olmuş... Bir de kenıtbreneg (yarattığı oligark karakterini her ne kadar ete kemiğe büründürse de) kendini nasıl toplayacak bilmiyurum. O kadar dipte ki daha da derine gidemez dedirtiyor insana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder