3 Mart 2022 Perşembe

"Kıyamet Park" Alper Kamu'nun Üçüncü Vakası.

 
   Severek takip ettiğim ağ güncesi Kitaplık'ın zarif muharriri haberdar edince hemen edindim ve o meyanda okuduklarımı bitirince bir nefeste başladım (zira paralel okumalarda ziyan edilmeyecek kadar keyifli kitaptır). 
   Sizi bilmem bendeniz kitap okurken gülümsemeyi severim. Kitabın sonuna dair çıkarımlar yapmak da pek keyiflidir. İşte bu standartların üstüne çıkan kitapları yazabilen az sayıdaki yazarlardan biridir Alper Canıgüz. 5 Yaşındaki marazi zeki Alper Kamu'sunun daha önceki iki macerasını biliyoruz zaten. (Bkz. Oğullar ve Rencide Ruhlar, Cehennem Çiçeği) Bu da öncüllerini aratmayacak bir polisiye, hem de şımşıkırdağından. Kendimi tutamayıp (yattığı yerde dinlensindirler) Timur Selçuk ve Zeki Müren şarkılarına gönderme yapılan paragraflarda sesli güldüm. Bu arada yanlış anlaşılmasın; sadece gülmece yok satırlarda, mebzul miktarda haklı tespit, felsefi gönderme de var. Diyeceğim odur ki: belli bir okuma düzeyini geçmiş kâriler için okuması daha da ballıbademdir. 
   Gündemin biteviye üstüme üstüme geldiği bugünlerde (akaryakıta yapılan üstüste  zamlar (ki etkisini Nisan'dan sonra hissedeceğiz), olası üçüncü dünya savaşı senaryoları, çıkarıverilen (ölü sayısı günde 200'ü geçerken hem de!) maskeler,  aptal kutusundaki herbokologlar (allahtan 2009'da izlemeyi bırakmışım ama arada gözüm takılıyor) ve daha neler) açın sayfaları zihniniz şenlensin. Hararetle öneririm.

4 yorum:

  1. Çok naziksiniz ama bunu haber eden ben değilim:)) ilginç bir kitaba benziyor elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bunlar hep Herrn Alzheimer:) Olsun daha önce haberdar ettiklerinize sayarız!

      Sil
  2. Ben nasıl kaçırdım ya, yeni kitap çıkmış. Bu kadar edebiyat dünyasından uzak kalmış olamam, yoo nayır! Reading slump yaşıyorum iki üç yıldır ama bu kadar olduğunu bilmiyordum, en azından sevdiğim yazarların yeni kitaplarını takip ederim sanıyordum, dertlendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerden karşınıza çıkar sevdikleriniz muhakkak! Yeter ki sevmeye devam edin:)

      Sil