3 Mart 2022 Perşembe

"Sen Beni Sev" Birsel'den Şiir ve Edebiyat Üzerine.

 
   Sadece 80 sayfa. 1950'deki ilk basımını buldum ("Nadir Kitap"lar satan site sağolsun). Üstü imzalı, tarihli falan, pek hoş. Dört bölüm (Sen Beni Sev, Mambo İtalyano, Devenin Pabucu ve Her Şair Neler Bilmelidir).
   Henüz 31 yaşında çiçeği burnunda ve şiiri ciddiye alan Salah Bey, ikili fiskoslar (şair-eleştirmeci ("eleştirmen"i tercih etmiyor Birsel), şair-hikayeci, romancı-eleştirmeci, eleştirmeci-şair adayı delikanlı diyalogları)  marifetiyle döneminin edebiyat dünyasına ilişkin tespitler yapıyor. Yarım asır öncesinin şiir, öykü ekseninde edebi hali pür melalini merak edenler (ah ne kadar azdır onlar!) için önerilir. Ancak o dönemin genel yaşayışına ilişkin de güzel ipuçları, ayrıntılar vardır satırlarda. (Dilin kullanımı bile 1950'leri yansıtıyor).

2 yorum:

  1. Keyifli bir kitaba benziyor:) Bu arada Stephen King’in son novellası Yükseliş’i bugün 1-2 saatte bitirdim, sadık bir okur olarak ilginizi ( ya da İngiliz’i:)) çekebilir diye düşündüm, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece edebiyat ve tarih meraklılarına hitap eder. Bu arada Yükseliş rafımda kuzu kuzu yatıyor. Haftasonu kısmetse. Hatırlatmalarınız için müteşekkirim:)

      Sil