13 Mart 2020 Cuma

"Tarihin bilinçdışı: popüler kültür üzerine denemeler" Farklı Perspektifler...

   Okumayı öğrendiğimden beri bilimkurgu okuyorum. Son on yıllarda bir de polisiye çıktı. Ondan da kâm alıyorum şükür. Ancak bilimkurguda (biraz da zorunluluktan) derin okumalar yapmaya başlayınca Sayın Somay'ın yazdıklarını okumamazlık edemedim. Bu bağlamda (hanimiş benim fularım?) popüler kültür üzerine denemelerinin bulunduğu 150 sayfalık bu kitabı da okumuş oldum. 
   Girizgah dahil yedi bölümden oluşan kitap, BK ve polisiye müptelalarına gelir, popüler kültürün bilinçaltını anlamaya çalışan kâriye de gelir. Ama bir mahzuru var! Metinleri iyice idrak ederek kıraat ederseniz, zihninizi boşaltmak için okuyacağınız bilimkurgu ve polisiyeden eskisi kadar haz alamayabilirsiniz. Nedir: bilimkurgunun pozitivist, polisiyenin ise rasyonalist olduğunu öğrenir, felsefenin bu ana akım olmayan edebiyatta ne kadar cisimleştiğini idrak eder, olaylara farklı açılardan bakmaya başlarsınız. Eğer sığ okumaların verdiği sonsuz mutluluktan şikayetçi değilseniz hiç yaklaşmayın. Velakin insanevladı meraklı varlık. Merakınızı öğrenme ile tatmin yolundaysanız okursunuz, iyi de olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder