6 Mart 2019 Çarşamba

"Manves City" Kaybolan Hayatlarımız!

   Ersel, Erice'ye varır. Herşey değişmiştir.
   Konu budur. Berci Kristin Çöp Masalları ile hayatıma giren Latife Tekin'in kalemi yine alıp götürüyor beni başka dünyalara. Daha entellektüel okurlar için, kitap hakkında yazılmış "Psikanalitik Edebiyat Kuramı Bağlamında" diye başlayan derin bir ropörtaj var. Ben bilmem! Fakir, sadece okuyan, okurken hissettiklerini aktarmaya çalışan karbon bazlı bir organizma. 
   Ne zaman Tekin metinleri okusam üzülüyorum. Bu yüzden de fazla okumamaya çalışıyorum ama her geçişte bakmamaya çalıştığım kağıt toplayan (ama her nedense yüzlerinde bir umut, bir iyimserlik olan) gariban takımına bakmamaya çalıştığım gibi. Bakmasam ne olacak? onlar yine varlar. Bakamamazlık edemiyorsunuz. Böyle yapınca digemkârlık etmemek de elde değil. 
   Tekin metinleri de öyle. Her birinde bir başka boyut. Erice'deki boyut, bildiğimiz arkaplanı içeriyor. Değişen şeyler. İçinde garip bir mizah da barındıran hüzünlü bir okuma yaptım. Bakışlarını çeviremeyenlerin okuması için...
Eşdeş kitap "Sürüklenme" biraz bekleyecek ama, bünye o kadar dirayetli değil!

6 yorum:

  1. Latife Tekin benimde okuma listemde. İnşallah bu yıl içinde okumak nasip olur :)

    YanıtlaSil
  2. Güneşli günlerde yapın okumalarınızı, dengeler :)

    YanıtlaSil
  3. Hiç Latife Tekin okumadım, ilk kitaplarından beri bakıyorum mantığım okumalısın dese de hissiyat olarak beni geri tutan bir yanı var bilemiyorum. Belki bir gün:) Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkürler. Eğer başlarsanız "Berci Kristin Çöp Masalları"ndan başlayın, büyülü gerçeklik de var... İyi haftasonları ve okumalar dilerim.

      Sil
  4. Not aldım, teşekkürler!!! 😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz :) İyi okumalar o zaman!

      Sil