24 Haziran 2012 Pazar

"Snow White and Huntsman" ya da "Alice'in Tavşanı, Kötü Kraliçeye Karsı'




   Filmin ilk onbeş saniyesinde tırpanı tersten kullanan bir köylü görünce içimden geçirmiştim "bilete yazık oldu" diye, haksız da değilmişim.  Fragmanlarını izleyince meraklanmış "haa dark side'a geçen bir masal yapmışlar" diye düşünmüş, gereksiz ümitler yeşertmiştim.
Şimdi düşünüyorum neyini yazayım diye aklıma bir şey gelmiyor.
Pamuk Prenses için seçilen oyuncucuk hiç olmamış diye başlayabilirim.
Kızcağız bikini bölgesinde pişik varmış gibi dolaşıyor, yüzüne her baktığımda beni ısıracakmış gibi duran piyano tuşu tavşan dişleriyle bana gereksiz korkular yaşatıyordu. Çiprit çüpü (arnavut ağzı) bacaklarını gizlemek için tayt giydirdikleri iyi olmuş. Olmamış olsaydı kötüydü. Hep ağlıyor, hep ağlıyor, kaşlar 80'lerin Küçük Emrah'ının alınmış hali.  Sinsi sinsi bakıyor (baksa iyi, vücut dili de öyle : boynunu içine çekiyor, kamburunu çıkarıyor vs.) Milleti gaza getirmek için yaptığı konuşma için şu söylenebilir : Tayrın Lenistır Pamuk Prensese beş basar (üstelik kısaca boylu da bir arkadaşımızdır).
Olmamış yani.
   Kötü kalpli kraliçede Karlayz Teron döktürmesine rağmen filmi kurtaramıyor, yaşlandırma makyajı bu kez olmuş.
   Yok benim param çok filme gideceğim diyenler varsa bu efektlerin göründüğü sahnelerde Gönül Yazar'ı tahayyül ederlerse şükela olur. Böyle benzerlik olmaz dedirdiyor insana !.
Yedi cücüler (denizli ağzı), Gimli'den apartılmış.
Avcı için bir şey yazmayacağım, ama Thor'dakinden bir derece az bağırıyor.
Dük, Legolas'ın yandan yemişi.
Filmin bana göre tek başarılı ögesi, kostümler ve CGI teknolojisinin kullanımıdır.
Bu teknoloji sayesinde Bab Haskins, Tobi Cons resmen cücü olmuşlardır.
Senaryo, meşaz, kurgu, akıcılık, oyunculuk (Teronu tenzih ederim) namına hiçbirşey yoktur.
Ciigiay denen teknolojinin nelere kadir olduğunu merak edenler gidebilir.
Yoksa çekilir eziyet değildir.

   Filmle ilgisi yok ama siz de farkettiniz mi bilmiyorum. Son Batman'in afişi ile traktör lastiği korelasyonu üzerinde düşünüyorum (evet arızalıyım hafif)...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder