27 Aralık 2022 Salı

"Saklı Bahçeler Haritası" Biraz Depresif!

 

   Behiye ve Suad. 1961 yılından mektuplar. Bunların niye kendine yollandığını anlamayan garibim Rıdvan. İbn-i Haldun'un "Coğrafya Kaderdir" sözünü boşa çıkarırcasına paralel gelişen (6-7 Eylül olayları ve Almanya'da Yahudilere edilenlerin eşzamanlılığı ve daha niceleri) talihsizlikler, insanevladının birbirine ettiği zulümler, iç savaşlar, dış savaşlar neler neler. 

   Vakıa; öznel bir değerlendirme olsa da; fakire en çok hafakanlar bastıran NY kitabıdır. Belki UBA'nı okuduktan hemen sonra yatırsaydım rahleye böyle olmazdı ancak bir önceki kitabından sonra oldukça defresif geldi. Yazarımız finali yapmadan okura yine bir takla attırıyor (haydi takla demeyelim de) spagat açtırıyor (onu da açan bilir). Ancak son dönemde sıkça okuduğumdan, yazarımızın bu itiyadını bildiğimden, bekliyordum böyle bir kapanışı (o yüzden spagat açmadım (iyiki de)). 344 sayfalık roman biraz oyalandı bitmek için. Karşılaştırmalı tarih nedir diye merak edenler de okusalar yeridir. Nermin Yıldırım'a başlangıç yapmak için iyi bir seçim değildir. Yine de ıskalanmamalıdır (yalnız ne ahkam kestim yahu!).

6 yorum:

  1. Bu kitapla yazara başlamıştım ve okuduğum 3 kitap içinde en sevdiğimdir. Unutma Beni Apartmanı, Rüyalar Anlatılmaz ve bu kitap üçlemeymiş ama ilk yazdığı kitaplar olduğu için üçleme olduğunu belirtmemiş, yazar katıldığım bir söyleşisinde anlatmıştı. Ben sadece son kitabı okumuş bulundum o ayrı:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpucu için teşekkürler. Demek bundan sonraki durak "Rüyalar Anlatılmaz" olacak:)

      Sil
  2. Kalemini en merak ettiklerimden biri yakındır başlayacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazma sırasına göre başlamanızı öneririm. Her kitapta öncekilere göndermeler var. Pişman olmazsınız :)

      Sil
  3. Dokunmadan var listemde öncelikle:) elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum:)

      Sil