6 Aralık 2022 Salı

"Dokunmadan" Nermin Yıldırım'dan İyi Bir Roman!

   Adalet, yalnızlığı ispanyol çeliğinden bir kılıç gibi kuşanmış. Sadece yalnızlık olsa kabullenilir belki (hoş, yalnızlığın neresini kabullenelim, kahırlı olsa da beraberlikler iyidir, insanevladı hep kendini aynalayacağı birini arıyor ömrü boyunca) Adalet kimseye dokunmuyor, dokunamıyor da. Ne en yakın arkadaşına, ne gözüyle gördüğü aleni haksızlıklara; hiç kimseye, hiç birşeye dokunamıyor. Ama niye dokunamıyor? İşte bu yaman bir soru. Adalet'in yanında Hülya var, en yakın arkadaşı. Hülya'yı ben tarif edemem, okumanız lazım. Yalnız 72. sayfada bir zıplatıyor sizi sayın Yıldırım. Arkasından bir de ciddi travma yaşatıyor ilerleyen sayfalarda, anlıyorsunuz bu yalnızlığın, dokunamamazlığın nedenlerini. Ardından Sadi Seber giriyor sahneye uzun karmaşık kirpikleriyle. Romanımız hızla bir aşk romanına evriliyor sanıyorsunuz safça. O işler o kadar kolay değil. 
   314 sayfalık roman İstanbul, İznik ve Bodrum'da okundu, bitti. Paralel okuma olmasaydı bu kadar uzamazdı kesin. Buruk bitirdim ama bunda da bir anlam var. Dokunmak için şeylere, fazla beklememeli insan. 
   Romanın dili sular seller gibi çokça da gülümseterek akıyor, yine unutulmaya teşne sözcükler pek ustalıkla kullanılıyor, yine ince yerler görülüyor. Yine, şeylere değişik açılardan bakmaya neden oluyor.
   İyi ki tavsiyelere uyup yazarımızı keşfetmişim. (Sayın Kepenek'e bin selam!) "Unutma Dersleri"'ne başlandı bile, yakında bu mecrada (edepsizce fragman veriyorum).
   Romana, hayata yakın kârilere hararetle öneririm. 

6 yorum:

  1. Ben yazardan sadece Unutma Dersleri'ni okumuştum, yazarın kitapları doğan kitaptan çıkıyordu ve emsallerine göre pahallı kalıyordu:)) neyse şimdi alıştık (!!!), bu arada Yaprak Öz'ün yeni romanı çıktı, Yıldız Alatan macerası, 176 sayfalık kitabın fiyatı dudak uçuklatıyor..

    YanıtlaSil
  2. Hiçbirşeyin fiatına herşey yetişemiyor :o Ama Yıldız Alatan macerasını haber verdiğiniz için teşekkürler. Artık alacağız mecburen :)

    YanıtlaSil
  3. Ben yazarın son kitabını almıştım. Ama yazıldığı sıra ile okumam tavsiye edildiği için ilk kitabını da aldım. :) Heyecanlıydım bu yazar için şimdi bu yazıyla heyecanım daha da pekişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla okuma zevklerimiz oldukça paralel. Buna dayanarak bunun da hoşunuza gideceğini iddia edebilirim. İyi okumalar.

      Sil
  4. Sevdiği yazarın kitabını arka arkaya okuyan bir tek ben değilmişim :-) 2023'te bu yazarın kitaplarıyla tanışacağım umarım.

    YanıtlaSil