17 Aralık 2022 Cumartesi

"Phil Stutz" Ünlülerin Terapistinin Arka Bahçesi.

 Bugünlerde; ahir ömrümde hiç olmadığı kadar psikiatrist, psikolog, terapist gördüğüm ve okuduğum için, netflikste yayınlanan bu uzunca (1s48d) belgeseli de izledim. Dr. Stutz, holivutun gözde şrinklerinden biri. Conehhil'de, bir danışanı olduğu psikiatri koçu (evet bildiğiniz terapi koçudur yöntem olarak) hakkında bir belgesel yapmış. 
   Filştutz, danışanlarına küçük alıştırmalar, aletler (zihni aletler elbette) ve yöntemlerle ciddi bir ara gazı vererek ("sonunda salaha ereceksin, mutlu olacaksın" (külli yalan)) tedavide başarılar sağlamış. Keçiboynuzu tadı veren belgeselimizin aklımda kalan bölümleri oldu (bir 6 dakikası falan (hayatta, acı, belirsizlik ve durmadan çalışma kaçınılmazdır)). Ama sonunda şunu gördüm ki: söyledikleri tamamen bilişsel davranışçı terapinin anahatları, o da zaten stoa felsefesinin günümüze uyarlanmış halidir. O halde doğrudan stoaya gidin siz. Zor günlerde size daha faydalı olur.

6 yorum:

  1. Bloğunuzu okurken mesleğinizi merak ettim. Özellikle psikoloji alanında yaptığınız okuma ve değerlendirmelerden kendi adıma yararlandım ve notlar aldım. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fakir, beyaz yakalı ofis kölesi :) Yazdıklarımı genellikle yıllar sonra hatırlamak amacıyla bir nevi ağ güncesi olarak yazıyorum ama birilerinin bundan faydalandığını (hele de notlar aldığını) bilmek nasıl mutluluk verici anlatamam. Asıl sizin zamanınıza sağlık:)

      Sil
  2. Hımmm, ben izlemem de zaten (bende izleme eylemi sıfır) ama yine de bir doktora gidesim var. Öyle amaçsızca sohbet etmek istiyorum ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu son ekonomik durumda seans ücretleri pik yaptı ve işin kötüsü randevu bulamıyorsunuz büyükşehirlerde :O

      Sil
  3. Bu adamın videosu bayağı övülüyordu. Bu yüzden benim izleyesim var. Psikologa gitmek hem zahmetli hem masraflı. Belki izlediklerimden, okuduklarımdan yararlanırım kafasındayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısıtlı ölçüde yararlı olabilir ama stoacılığı araştırsanız daha faydalı olur gibime geliyor:)

      Sil