5 Ocak 2023 Perşembe

"Glass Onion" Güzel Polisiye Ancak!

 "Knives Out" pek şükela bir polisiyeydi. Çok katmanlı ve zekice kurgusu (katil ve maktul tarafından kabullenilmiş kazara cinayetin aslının göründüğü gibi olmaması! (bu sürprizbozan sayılmaz, katillere ilişkin hiçbir çıkarımda bulunamazsınız)), güzel görüntüleri, vasat üstü oyuncu kadrosu ve denyılkreyg'in ete kemiğe büründürdüğü (çakma Hercule Poirot) protagonist (ne işim olur protagonistle?) esas oğlan; kordelayı benzerlerinden farklı bir rafa kaldırmama neden olmuş, ikinciye de izlemiş, birincide kaçırdığım ayrıntıları daha iyi fark etmiştim.
   İkincisini de bekliyordum doğrusu. Nedir: stream kanallarının birinin alacağını tahmin etmemiştim. Benoablen, bu sefer kerhen (sürprizbozan vermeyelim) katıldığı bir ultra zengin toplantısında gri hücrelerini çalıştırıyor. Hakkını yemeyelim: filmimizin birincisinden aşağı kalmayan yerleri var (oyuncu kadrosunda iitınhovk'tan, keythadsın'a, deyvbotista'dan, hüügrent'e kimi ararsan gırla!). Görüntüler, mekanlar, kostümler, kadrajlar çizgi üstü. Ultra zenginliğin ne olduğunu daha iyi anlıyor insan (oha! diyorsun serenavilyıms kayıt değil canlıymış!). Çıkar odaklı dostlukların güzel tahlili var. Paranın insanı nasıl bozduğu var. Ancak genel polisiye kurgu birincisinde olduğu gibi akıl fikir işi değil, climax (nedir yahu climax?) tepe noktası fazla yüksek değil, final ise bildiğiniz zayıf. Her iki filmi de izlemediyseniz bence önce bundan başlayın, sonra birincisini izleyin (yamulmuyorsam her ikisi de aynı platformda var). Daha iyi karşılaştırırsınız. 

8 yorum:

  1. Gerilim, suç, kara mizah, suç komedisi, dram, gizem... aslında çok ünlüdür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, ben de zevkle izledim. Ancak birincisi kadar değil ;)

      Sil
  2. Vallahi filmi bilemiycim ama yazıyı zevkle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Agatha Christie seviyorsanız, filmleri de zevkle izlersiniz gibime geliyor;) Sağolun!

      Sil
  3. İlkini izleyip sevmiştim ben de, buna da bakayım, elinize sağlık:) bu arada gördünüz mü bilmiyorum ama "kitap keşfim " instagramda blogunuzu paylaşmıştı...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa instagrama pek bakamıyorum son günlerde, söylediğinize sevindim. Selamlar:)

      Sil
  4. İlk film gerçekten çok güzeldi. Bu filmin eleştirileri pek parlak değil. Beklentilerimi düşürerek izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentiniz yüksek olmazsa iyi bir seyirlik aslında! Keyifli seyirler dilerim.

      Sil