15 Ocak 2023 Pazar

"Bursa Bülbülü" 80'ler 80'ler!

   Yıl 1986, Mudanya. Çay bahçelerinde piyanist şantörler. Cengiz ve peruğu, yukarı mahalleden Arzu, ciddi bir yaş farkı, olmaması gereken bir aşk. Gelişen olaylar.
   Sanat yönetmeni (belki farkında olmasanız da) iyi iş çıkarmış, sarı telefon kulübeleri, elvan gazozları, Fahrettin Aslan (çok iyi benzetmişler (sadece o oyuncuyu bu filmden ayrı bir yerde farklı bir dekorda durdurun "- A Fahrettin Aslan'a bakın!" derdim)), saçlar, vatkalar, kolu sıvalı ceketler (itiraf edeyim ben de giydim onlardan), kaset kapları, 80'lere özgü albüm kapakları ve daha nice gözünüze çarpmayan ancak dönemi yansıtan ayrıntılar.
   Ata Demirer bu kez farklı bir son temasıyla bitirmiş. Daha önce Cici'de Olgun Şimşek'in son konuşmasında olan temayı son yarım saatte işlemiş. Karşılık bulamayan aşk, insanın iman tahtasına bir değirmen taşı koyar. Ya onunla yaşayakalırsınız ya da yaşayamazsınız. Her ikisi de hazindir.
   Eğlenceli zaman geçirmek için ilk birbuçuk saatini izleyin, son yarım saati pas geçebiliyorsanız geçin. 

12 yorum:

  1. Filmin fragmanını gördüğümden beri merak ediyorum, henüz izlemedim:) Yazınız biraz fikir verdi, emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Aaa aslında izlemeyecektim ama merak ettim şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu hüzünlü, bana sorsalar izlemezdim :(

      Sil
  3. Aslında merak ediyorum ama pas geçme huyum yok son yarım saat düşündürdü :) Olsun izlenir sanırım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Bakabilirim buna da, bu tür bir şey izlemeyeli çok oluyor..:) karşılıksız aşk konusunu, blogda son yazdığım kitap epey ilginç işlemişti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu üzücü, tesadüfen karşıma çıkmazsa aramamaya çalışıyorum :)

      Sil
  5. Ata Demirel varsa izlenir. Emeğinize sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığım gibi hüzünlü sonlara katlanabilirseniz her türlü izlenir.

      Sil
  6. Bu seferki film eğlenceli bitmemiş sanırım. Günlerdir sosyal medyada konuşuluyor film. Ben de çok merak ediyorum. Zaman bulunca izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsabet buyurduğunuz gibi "zaman bulunca izlenecek" filmlerden;)

      Sil