8 Ağustos 2019 Perşembe

"Sesler" Yüzler, Sokaklar!

   "Marifetler" zaten ,birşeylere başlayacak gibi bitmişti. Hemmen devamı olan "Sesler"e başladık ve 240 sayfalık bu kaçış metnini çabucak bitirdik.
   Aaa! Orec ve Gry büyümüşler de uzun zamandır diyar diyar dolaşmaktaymışlar. Tabiy ki kitabımızın kahramanı onlar değil, Memer adlı bir kız çocuğu. Memer'in şehri işgal altında, yüzyıllarca bilgelik ve ariflikle nitelendirilen şehri, çöllerden gelen, okuma yazmaya düşman bir halk tarafından 17 yıl önce işgal edilmiş. Kitaplar yokedilmiş, okumak yasaklanmış, istibdat sürüyor. Derken Orec ve Gry şehre gelirler, bir isyan çıkar, olaylar gelişir.
   Din iktidar ilişkisi, sosyal meseleler, Bayan Guin'in akıcı ve okuru kendine çeken üslubuyla güzelce işleniyor. Kitap da çabucak bitiyor.
   İlk paragrafta "kaçış metni" demiştim. "Sesler"in sonunda bu kaçışın uzadığını düşündüm. Fakir gibi aşırı realist (ha ha ! tezim bilimkurgu üzerine :)) zihinler, bu tip metinleri fazla kaçırınca (ifrat) ara verme gereği hissediyor. O yüzden "Güçler"i okumayı makul bir süre erteledim. Ancak fantazya meraklıları ertelemeyeceklerdir.

2 yorum:

  1. Ursula Le Guin'in daha önce hiçbir kitabını okumadım henüz. İncelemenizle birlikte ilgimi çekti yazarın bu kitabı. En kısa zamanda okuyacağım. Ben de blogumda kitap incelemeleri, alıntılarımı ve karalamalarımı paylaşıyorum. Dilerseniz göz atabilirsiniz.

    https://www.kafadefterim.com/

    YanıtlaSil
  2. Yazardan bir tek Rüyanın öte yakası kitabını okumuştum ama bu seri özellikle ilgimi çekti, paylaştığınız İçin teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil