11 Mayıs 2019 Cumartesi

"Tilki, Baykuş, Bakire" Gizemli Polisiye.

 Eşinden ayrılan Begüm, kızı Ada ile yeni bir hayata başlar. Olaylar gelişir. Yazarın bir önceki kitabı ile paralellikler taşıyan (yeni ev, yeni hayat, yeni insanlar ve gizem) bu kitabı da makul bir uzunlukta (202 s.). Yine çabucak bitiyor. Polisiye değil de gizem olarak nitelendirilebilecek iken sonlara doğru polisiyeye kayıyor. Yazarımızın sıfatının hem yazar hem şair olmasını ancak bugün gugılhazretlerinden öğrendim (üstelik ödülleri de var). Şiirde ahkam kesecek kadar şiir bilgim yok. Ama polisiyede (bir önceki kitabın yazısında da bahsettiğim üzre) şaşırtılmayı severim. Bayan Öz'ün böyle bir tercihi yok. Kitabın başlarında şüphelerin üzerinde yoğunlaştığı kişi, şimdiye kadar okuduğum her iki romanda da aynı çıktı. 
   Buna mukabil, güvercinim kitabı elden düşüremiyor. Fakir de başladığı zaman iki günde bitiriveriyor (sadece gece okumalarında!). Nedir : sonunun ne olacağını bilsek de merakla okutuyor kendini. Belki de başarı aslında buradadır. Başka kitaplarını da sipariş ettik. Benzerlik bayarsa bırakırız. Baymazsa bu mecrada tanıtmaya devam. Tam tatil kitabıdır. Cep telefonu zombiliğinden kurtulmak için (bkz. çevreniz) iyi bir başlangıçtır. 

2 yorum:

  1. Dediğiniz gibi şüphelendiğimiz kişilerde düğümlense de olaylar yazarın tatlı anlatımı merakla okutuyor, Şeytan Disko’yu da sevdim, sadece Siyah Orkide Sobe’yi az sevdim, Berlinli Apartmanı’na benziyordu, son kitabı Farahnaz’ın Çiçeği’ni dün akşam bitirdim, o tam polisiyeydi, hem de 70lerin sonunda Zonguldak’da geçiyor, etraf Ve dönemin yaşamı oldukça detaylı anlatılmış, katili baştan tahmin etmem mümkün olmadı, daha çok sevebilirsiniz belki:) ayrıca şiirli müzik kutusu isimli şiir kitabını okumuş Ve onu da çok beğenmiştim:) keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  2. Şeytan Disko ve Farahnaz Çiçeği'ni (sevdiceğimin de ısrarıyla) sipariş ettim. İyi ki önermişsiniz. Ben tamam da, öyle fazla kitap kurdu olmayan eşimin elinden düşmüyor kitap :)

    YanıtlaSil