Sert filmdir. (bu meyanda belirteyim : sabî sübyanla zinhar izlenmez)
Homofobi, ırkçılık, AİDS, FDA, ilaç sanayisi, devletin insan tercihlerindeki baskısı, eşcinsellik, hukukun nasıl hukuka aykırı olabildiği gibi pek çok konuda (üstelik kıllıkışlı mevzulardır bunlar) iki saate yakın süresiyle izleyiciyi meşaz bombardımanına tuttuğu halde, senaryonun omurgasına bir değişim hikayesi otturtuğundan ilgiyi düşürmeden sonuna kadar sürdürür.
Homofobik, ırkçı, canki, ayyaş, tüm tepkilerini fiziki şiddet olarak gösteren, cahilcühela (İdris Amil'in Dallas Şubesi (Bkz.Galiz Kahraman)) Dallaslı bir kovboy, AİDS olduğunu ve 30 (yazıyla otuz) günlük ömrünün kaldığını öğrenince, e mecbur olaylar gelişir.
|
Bu insanlar aynı kişi !... |
Gerçek bir hikayeye yaslanan senaryomuz ajitasyona son derece açık olmasına rağmen Yönetmen bey dümdüz bir film çekmeyi, seyirciyi kışkırtmamayı tercih etmiş, pek de iyi yapmıştır. Kimseyi övme ya da yerme gibi bir kaygısı olmayan kordelamız, çekimleri olsun sanat yönetimi olsun, renkçisi (80'li yılları pek iyi anımsatmaktadır renkli sepya kareler) olsun, ışıkçısı olsun, bilet parasının hakkını vermektedir. Bunun hakkını fazlasıyla veren iki unsur ise Metyuvmekkanıgiy ile Cerıdleto'dur. İsmini okumasam 23 kilo veren başrolün bir zamanlar ejderhalarla savaştığına, yardımcı rolün ise zaman yolculuğu yaptığına asla inanmazdım. Fiziksel değişim bir yana başrol oyuncumuz; aksanı, yürüyüşü, bira içişi, direksiyon tutuşu, hülasa her türlü başka bir insan olmuş, yardımcı oyuncumuz ise başka bir insan olmakla kalmayıp, başka bir cinsiyet olmuştur. Alkışlar bu iki oyuncuya, ıslıklar ise Cenifırgarnır'a gitsin (nasıl bir hayalkırıklığıdır bu yareppim ?)
Eğlenmek için izlenmeyecek, düşünmek için izlenecek filmdir. Kayıtsız kalmayınız...
|
Leto'nun erkek kostümlerinin eğretiliğini nasıl çalıştığı, aktör okullarında anlatılmalıdır. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder