25 Temmuz 2023 Salı

"Böyle Bir Sevmek" Attila İlhan'ın Şiirini Anlamak.

   162 sayfa, 108'i şiir.

   Kaptan'ın şiirinin üstüne laf edecek kadar şiir bilmiyorum. Bilmemek değil öğrenmemek ayıp Arakolpa! O halde ne yapıyoruz 108'nci sayfadan itibaren Kaptan'ın şiirleri hakkında yazdıklarını okuyoruz bir güzel. Bayan İlhan'ın sevgili oğlu şiiri çok ciddiye alıyor, bunu yazılarından anlıyoruz. Bunları okuyunca bir daha (başka bir ben olarak) okuduğum şiirler oldu ancak serçelerimi havalandıran, beni içine çeken şiirler bulamadım (bu da benim cahilliğim). 

   Şiirin son derece öznel bir değerlendirmesi olduğuna inanıyorum. Üzerinde kolayca fikir birliğine varılacak bir şey değil. Benim yana yakıla okuduğum kenarda köşede kalmış Ülkü Tamer, Ah Muhsin Ünlü şiirlerini kimselerden duymadım, Zarifoğlu'nun buna keza. Buna mukabil herkesin diline pelesenk olan şiirlerden de hiç hazzetmediğim oldu. Ezcümle, herkesin şiir beğenisi kendine. Yine de bu konu hakkında bilinçlenmek isteyen okur, kitabımızın eklerini, açıklamalarını okursa şiir hakkında bir iki kelam eder hale gelebilir.

5 yorum:

  1. her şiir hitap etmiyor insana, her roman da öyle belki ama şiir zevki daha bir öznel sanki.. klasik şiirleri seviyorum, Faruk Nafiz Çamlıbel, Ahmet Haşim, Ahmet Hamdi Tanpınar ..onun dışında Yaprak Öz'ün şiirlerini de çok beğendim.. bir de Anna Ahmetova hoşuma gitmişti..
    https://okumagunlugum.blogspot.com/2017/09/secilmis-siirler-anna-ahmatova.html
    sizin tarzınıza uyar mı bilmiyorum ama:) elinize sağlık keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense altını çizeceğim satırları olacak gibi geliyor Ahmatova'nın. Teşekkürler öneriler için.

      Sil
  2. Şiir sevmek güzel şey ama herkesin zevki farklı şekilleniyor. Bende misalen en çok canım Birhan Keskin'i severim. Ama genelde pek anlaşılmaz bulunuyor kendisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirinden güzel, bu gidişle külliyatı tamam edersiniz bence... Sonra beraber neden yeni kitap yazmıyor diye ağlaşırız. Bunca yıldır tek başıma döktüğüm gözyaşı yeter....

      Sil