16 Haziran 2016 Perşembe

"Ve Günler Yürümeye Başladı" Saatli Maarif Takvimi (Galeano Version)

   Açık Radyonun gazetesinde her gün bir hikayesi okunmuş zamanında.
   Güney Amerika'nın aykırı sesi Galeano, oturmuş her gün için bir metin yazmış. Satırların kimi gerçek, kimi söylence ama bir çoğunu (hatta pek çoğunu diyeyim de başım ağrımasın) gizliden övündüğün malumatfuruşluğuma rağmen bilmiyordum. 
   1 Ocak'la başlayan kitabımız, her günün özelliğine münhasır bir iki sayfalık metinlerle 31 Aralık'ta sona eriyor. Genellikle Güney Amerika'da dolansa da, kimi zaman Kudüs ve kimi zaman da "güzel ve yalnız memleketim"de bile at koşturuyor. Memleketimde 6 Ocak günü koşan ata Bay Ran biniyor. Ve onun güzel bir şiiri.

"Giderayak işlerim var bitirilecek.
....
Oldum yıldızlarla haşır neşir
ama sayısı bir tamam sayılamadı.
Kuyudan çektim suyu
ama bardaklara konulamadı"

   Her halûkarda okunur, sardırılırsa bir iki saatte de bitebilir ancak böyle yapmayın bence. Alın kenarda dursun, bazı günler "a acaba bugün için neler var ?" diyerek o günün hikayeciğine bakın daha fazla haz alırsınız. Ben öyle mi yaptım ? Hafif dipsoman (bakınız ! ne güzel oksimoron yapıyorum) olduğum için bir günde bitirdim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder