14 Haziran 2016 Salı

"The VVitch" Güzel Pazarlama.

   Hazır Bay Weber'in püriten ahlakıyla da ilgili bir kitabını yeni okumuşken, hazır yayınlanan fragmanın çekim açıları, renkleri, müzikleri ve sadeliği ilgimi çekmişken, hazır malum ortamlara 1080p versiyonu düşmüşken (asıl neden bu tabiy ki) "The VVitch"i şöyle bir izledim.
   Beklentilerim yüksek miydi yoksa beklentilerim yüksek miydi bilmiyorum ancak hayalkırıklığına uğradım. 
   Korku filmi sevmiyorum, bu janrın sistematiğini çözdüğümden olsa gerek "Suspiria"dan beri korkmadım. Fakir için önemli olan : dönemin (ki pek ilginç bir dönemdir) bir izlenimini çıkarmaktı. Bir miktar çıkardım da. Özellikle filmin başlarında, köyde geçen sahneler ve ailenin iç ilişkisi; dönemin ruhunu (zeitgeist) birazcık da olsa özetliyurdu. Lakin sonlara doğru kuntastik ve hatta bombastik uçlara doğru kayan pelikulamız, zıvanadan çıkmıştır. Filmin bence tek dikkate alınacak tarafı, ilginç kamera açıları, ekonomik müzik kullanımı, başroldeki kızımızın saf güzelliği ve babanın sesidir (o nasıl ses yareppim !)
   Ne zamandır yazamıyorum, filmler birikti artık birer paragraflık tanıtımlar yapıciiim diyor ve çekiliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder