Aşgar Ferhadi üslûbuna aşina olanların hiç şaşırmayacağı bir filmdir.
Fiilen ayrı olduğu ancak hukuki olarak evli bulunduğu Ahmet'i ayrılık duruşması için İran'dan Fransa'ya çağıran Meri, yeni damat adayı Samir, arada kalan yeniyetmeler, sabîler, yalanlar, sırlar, gerilimler, itiraflar ve daha neler...
Konumuz bunlardır...

Daha önce Jandujardin'le birlikte izlemeye alıştığımız Berenisbiju, Peygamber'de döktüren Tahar Rahim, İran sinemasının başarılı aktörü Alimusaffa pek doğal rol kesmekte, 17 yaşındaki Polinbörle (filmde Lusi) sadece Mariyonkotiyar'a benzemekle kalmamakta rolün hakkını bihakkın vermekte, (yönetmenin nasıl olup da başardığını anlayamadığım) beş altı yaşlarındaki Fuad ve Liya resmen büyüklerin rolünü çalmaktadırlar (bu cümle nasıl cümle ? (cümleye kediler girmiş arakolpa))...

Meri'nin Samir'in elini (otomobil kullanırken) tuttuğu sahne, Samir ve Ahmed'in mutfakta karşılıklı yalnız oturdukları sahne, tek bir piyano tıngırtısıyla sunulan final sahnesi (mutad üzre) fakiri pek bir mütehassis etmiş, "iyi ki sinema var" dedirtmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder