Bugün neler olmuş ?

15 Temmuz 2012 Pazar

"Yanılsamalar Kitabı" Paul Auster

   Can Yayınları'na göre "yazarın en iyi kitabı". Bilemem. En iyi karşılaştırmasını yapacak denli çok okumadım Bay Ostır'ı.
   Söyleyebileceklerim şunlardır :
  • Kitap sular seller gibi akmaktadır.
  • Herkesin içinde kendinden birşeyler bulması kuvvetle muhtemeldir.
  • Karakterlerin hepsi bir şekilde kayıptır, arızalıdır. Ama hepsini de sevdim.
  • Edebiyat düşkünleri yapılan alıntılarla kendilerinden geçecekler, Şatobriyan'a aşina olmayanlar, bu eksiklerini gidermeye çalışacalardır.
  • Frieda Spelling, Frida Kahlo mudur ? David Zimmer ve Hector Mann, Bob Dylan (Robert Allen Zimmerman) mıdır ? Bilmiyorum, bilmek istemiyorum.
  • Hayat saplantısı, ölüm saplantısı, intihar, suçluluk, kefaret, hedonizm, bencillik, digerkamlık, yaratıcılık, sanat, edebiyat, sinema, xanax gibi kavramlar hakkında düşündürücüdür.
  • Hikaye iki yönlü gelişmekte, bu da bize adeta bir sinemadaymışık (kelimeye gel !..) hissi vermektedir.
  • Kitabın sonlarında yer alan ''martin frost'un içsel yaşamı'' filminin iyi bir yönetmen tarafından çekilmesi durumunda kesin izlerim.
  • Kitabı okuduktan sonra bulabilirseniz geçen yılın sükseli filmi (nedense Demet Akalın beğenmedi bir türlü !) The Artist'i izleyin, pişman olmazsınız.
  • Uzun zamandır bilgi veren kitaplar okuyordum, az daha okuma soğukluğuna yakalanıyordum. Bu kitap tekrar tempomu hızlandırdı. (iki günde bitti) Plajda, otobüste, metroda, durakta heryerde okunur. Her türlü...
  • Bay Ostır'a aşina değilseniz ilk okuyacağınız kitap bu olabilir, kolayca ısınırsınız.