20 Şubat 2012 Pazartesi

"Hugo" yalnız Tolga Abi yok !..

   Sağlam yönetmen, çok iyi kast (Ben Kingzliy, Saka Baron Koen, Cud Lov, Emili Mortimır, Kristofır Lii), mükemmele yakın görüntü yönetimi, pek başarılı kadro, müzikler pek özenli, Jorj Meliye'ye de selam çakıyor (ki sinemada kuntastizmin atababasıdır), riske girilmemek adına tüm film stüdyoda çekilmiş, oskara tam onbir dalda aday gösterilmiş (ki bazılarını alır), ilk bir dakikanın güzel ve yalnız ülkemizde çekilebilmesi için (en azından teknik olarak) kemiksiz bir on yıl daha var, ama niye benim içime sinmedi ? Bilmiyorum...
      Du bakalım :


   senaryoda tutarsızlıklar mı vardı ? Evet !.. (Meliye'nin dramı (iflas) Hügo'nun dramından (hem öksüz hem yetimlik durumu) çok daha öne çıkarılmamış mıydı ?)(bunun gibi daha çok var)

   çok sağlam oyunculara figüran muamelesi mi yapılmıştı ? Evet ! (Bkz.Emili Mortimır)

   gereksiz alt metinler var mıydı ? Evet (senaryodan gazete satıcısı ile kafe sahibinin flörtünü çıkarın bakalım ne değişiklik olacak ? Hiç..)

   Hügo biraz sinsi bakışlı mıydı ne ? Evet.... (bu tamamen sübjektif bir yorumdur, herhangi mantıksal bir açıklaması katiyen yoktur)

   Oskarlara çalışılmış bir film miydi ? Bence evet. (zamanında Rabırt De Niro'yu taksi şoföründe oynatan yönetmenin yapacağı iş midir bu Martin Amca ?)

    inandırıcılıktan uzak mıydı ? Çok sahnede evet !... (şimdi diyeceksiniz ki sinema zaten kandırma sanatı, niye inanayım ki ? Ben de diyeceğim ki : Jöne Kardeşler gibi kandırsın, ciğerimi yesin ama Şatır Aylınd'daki kandırmacayı çeken adam, kutu yere düşünce içinden çıkan kağıtları vantilatörle dağıtırsa (bkz. film) beni üzer)

   alt meşazlarda sağlam kapitalizm var mıydı ? Evet. (insanı, toplumu, son tahlilde dünyayı bir makine olarak tanımlayarak hepsine bir fonksiyon yükleme meşazı Aristo'da tutar da, Buda'da tutmaz) (ne de olsa kapitalizmin pik noktası emperyalizmdir, o da bana terstir hacı !)

   Yav ben iki satırlık kritik yapacaktım. Yine almış yürümüş. Sevgili okur (eğer varsa tabi), seni daha fazla sıkmayayım da kapanışı yapayım.

   Sinema altyapınız sağlamsa, beklentilerinizi fazla yüksek tutmadan seyredebilirsiniz....

3 yorum:

  1. sesimiz çıkmıyorsa, bu olmadığımızdan değildir sevgili yazar! Tamamen haddimizi bilme durumundandır...Hürmet eder, yazılarınızı her zaman bekleriz...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de nereden geliyor bu kadar sinerji diyordum ense köküme, ense köküme :)

      Sil