5 Şubat 2023 Pazar

"Ahtapotun Rüyası" Memleketimden Fantazya!

  Yüzüklerin Efendisi'nden beri fantastik roman okumadım (bu arada üstüne tanımam). Geçen yüzyılda biten fantastik roman okumalarıma, yeni yılda bir dostumun önerisiyle başladım. 

 221 Sayfalık romanımız; İrrasyonel'le paralel okuma yapılması nedeniyle bir on gün kadar aldı. Bu arada: hayatınızda kararsız kaldığınızda okunacak bir kitaptır İrrasyonel. Ne zaman dara düşsem, okurum, zihnimi berraklaştırır. 

  Hasan travmatik bir kişiliktir ve birtakım travmalardan yeni kurtulmuştur. Eskiciden aldığı antika masanın içinden kadın elleri çıkar. Hasan ellere meftun olur, olaylar gelişir. İki kanallı gelişen romanımız (ölüler ve diriler alemi) birçok fantastik eserden ilham almış (Yüzüklerin Efendisi'ndeki Gollum burada Mustak olmuş, 1001 Gece Masallarındaki Şehrazat Dağkuşu ve daha niceleri!).

   Anladım ki: fakir fantazya insanı değil. Hayalgücümü kanatlandıran unsurların (uyduruk da olsa) bilimsel gerçeklere dayanması daha çok hoşuma gidiyor. Yazarımızın hayalgücü bilime ihtiyaç duymadan şımşıkırdak sayfalar yazmasına engel olmamış. Üstelik bu fantazyanın içinde Dede Korkut gibi bizden ögeler olması da hoş. Velhasıl: fantazya sevenlere öneririm.

6 yorum:

  1. Eskiden fantazya severdim ben de ama artık pek bana gelmiyor:) irrasyonel'i sayenizde okumuştum, dediğiniz gibi ara ara bakıp tazelemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde yaşa sari bir şey. Yaş aldıkça hayalgücümüz azalıyor mu ne :)

      Sil
  2. Bende size Zaman Çarkı ama kitap serisini öneririm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeninize güveniyorum. Aldım okuma listeme :)

      Sil
  3. Kitabı çok beğendim ben bu kitabı kesin okurum benim farklı bir yorumum olacak neden bilmiyorum ama bu tarz kitaplara modern yada tam anlamıyla Türk isimlerini daha çok beğeniyorum belki bizde sıra dışı destanlar olduğu içindir Hasan ismi bana çok abes geldi doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantazya severseniz öneririm. Ama "mutlaka okunmalı" dediğim bir kitap değil :)

      Sil