6 Şubat 2023 Pazartesi

"Decision to Leave" Park Chan-wook'un Cinai Aşk Tarifi.

   2003'te Oldboy'la beni benden almıştı yönetmen beyimiz. Arşivimde duruyor ama pek izlemiyorum, hassas kalpler için pek serttir. 2022'de bu işi çektiğinde "nasıl etsem de izlesem?" diye küşümlendim. Sinemalara gelmesine daha var. Malum ortamlara düşünce hemen izledim.
   Açılış bildiğiniz polisiye. Çözülemeyen davalar, meçhul cinayetler. Derken eksen daha başka yerlere kayıyor ve "aşk herşeyi affeder mi?" diye çığıran (nedense sayın ferahın o şarkıyı "çığırdığını" düşünüyorum) sayın ferah düşüyor insanın aklına. Holivut sinemasına alışkınsanız akışı takip etmeniz külfetli. Flashbackler (ne işim olur fleşbekle?) Geriye dönüşler, canlandırmalar (bu canlandırmaların içinde anlatılanın olması) ve atlamalı kurgu; frontal lobları iyice ısıtır. Çok ince görülen yerler, çok fazla veri girişi var (ikinciye izlenir yani). Yönetmenimiz: aile, sadakat, aşk, yasak aşk, mesleki etik, etik gibi hasletleri lamele yatırır gibi dilim dilim doğruyor. Kore filmlerinde çokça gördüğümüz üzere duyguların taaa dibine kadar neşteri sokuyor. Ceketinde 12, pantalonunda 6 cebi olan süpersonik dedektifimizi de takım elbiseyle gelgitte bağırtıyor. 
   Oldboy'da intikamın filmini çekmişti Park Chan-wook, burada aşkın insana neler yaptıracağını ve yaptıramayacağını çekmiş. İlki kadar sarsıcı değil ama ben izlerken çeşitli hazlar aldım. Marvel seviyorsanız sıkılabilirsiniz ama ben arşive attım.

5 yorum:

  1. İzledim, güzeldi gerçekten, dedektifimiz epey karizmatikti, özellikle sanat yönetmenliğini başarılı buldum, o Japon filmi geldi aklıma siz bilirsiniz Time To Love diye aklımda kalmış ama bulamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın ben de bilmiyorum. Ama polisiye, siyaset ve aşkın güzel harmanlandığı Arjantin yapımı El Secreto de Sus Ojos'u hararetle öneririm.

      Sil
    2. İzlemiştim evet çok iyiydi, çok teşekkür ederim tavsiyenize:)

      Sil
    3. Filmi buldum bu arada, In The Mood For Love :)

      Sil
    4. Sayenizde ben de bunu izleme listeme aldım:)

      Sil