6 Mayıs 2022 Cuma

"Ferdeste" Destelerin Sonuncusu.

   Ferhan Bey, 2021'in başında eski defterleri karıştırır ve 367 sayfalık Ferdeste'yi toparlar. Daha önceki destelere benzer büyük harf ve noktalama işareti olmadan şiir (şiir demeyelim de tam olarak sayıklama mı desek mesela!) dimağa dökülen kelimelerin içine dalar yine okur. Nedir: bu derleme biraz acele mi desek (geliyordur gelmekte olan) bir araya getirildiğinden daha önceki destelerin birbirine bağlı incileri gibi değildir. 
   Sağolsun Ferhan Bey konusundaki alarm sistemim Bestami Bey'den haberi alınca (İzmir ve Akçay'a bin selam!) ön siparişle aldık, zamanı gelince de oturduk başına. Yine çabucak bitti. Lineer bir akış yoktur bu kez. Kimi sayfada 1989'dayken hemen ardından 2003'e atlar, bir sonraki sayfada 2019'a zıplayıverirsiniz. Bu kez eksende tiyatro, Hüsam veyahut tiyatro yok, adeta herşey vardır. Azıcık siyaset, biraz sanat; hülâsa hepsinden biraz. 
   Destelerin en sevdiğimi değildir, olamaz ama görmezden gelinemez. Altını çizdiğim, kenarını büktüğüm yerler de pek azdır ama neticede Destelerin sonuncusudur. İşte bu da beni çok hüzünlendirmektedir.

unutmam gerek seni
yokluğun felakettir
hiçbir şeyi unutmam
unutmak marifettir
ben geçersem şaraba
artık bu yalnızlıktır
sakın beni arama
yalnızlık sensizliktir
S.136
yarın ölsem gam yememe ulaştım
yaşayacağımı yaşadım
çok şarkıcılara hayran oldum
geri kalan tekno müzik gürültü
size iyi sallantılar gençler
eski şarkıları dinliyorum
ihtiyarsın diyecekler
ihtiyar olduğumu biliyorum
kitap olmayı bekleyen 
daktiloyla yazılmış dosyalarım var
onları kitap eylemenin derdindeyim
yaşadığımdan mutluyum
muhalif bir tiyatro olarak
ortaoyuncular'ı kurdum
muhalifliğimi korudum
ortaoyuncular'ın benden sonra
bunu sürdüreceğini biliyorum
arkada değil gözüm
S.290
bıraktım beni kendi halime
nedir halin gör diye
boş yalnızlık misafir
gözlerimde fer diye
bundan sonra çok dikenli güldeste
S.367 (son sayfa!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder