7 Temmuz 2024 Pazar

"Merhamet Hikayeleri" Lanthimos'un En Son Filmi.

 
   2s45d üç hikaye. "İnceliklerin Çeşitleri" diye de çevrilebilirdi ama bu da fena değil. Aynı kast, üç farklı hikayede arzı endam ediyor. Emmaston, Willemdefo ile Cesiplemıns fiks. Gerçi diğer yardımcı oyuncular da fiks. Yani prodüksiyon masrafı oldukça düşük. Açılış Yuuritmiksin "Sweet Dreams"iyle başlıyor, kapanış Cerskinfendriksin "King Lear"ıyla yapılıyor. 2si de iyi. Kapanıştaki Emmastonun dansı çoğacaip. 
   Lanthimos, holivud tarafından keşfedileli beri farkında olmadan fasit bir daireye hapsoluyor bence. İlk hikayenin felsefi temelinde basbayağı ilk işlerinden biri var (bkz. Kynodontas). İkincisinde Vesendırsın'ın Köpekler Adasından ciddi intihal var. Sonuncusunun ilham noktasını bulamadım. Fularlı eleştirmenlerden linç yemesi olası. Çünkü seri imalata geçti. Ancak fakir yine de kimi hikayelerin kimi yerlerinde olmadık şeyler düşündü. Bu da bir sinema filmi için az şey değildir. Elbette ki sabi sübyanla izlenmez. Poor Things'den ehven ama cinsellik ve şiddet var mebzul miktarda. 
   Şimdi filmden azade bir konu. Filmi dün izledim (cumartesi), suarede (20:30), sinemada (Büyülüfener). Koltuklar rahat, bilet fiyatları makul, salon iyi havalandırılmış ve serindi. Koca salonda 6 kişiydik. Stream kanallar, buralarda yayınlanan vasat sinema filmleri ve diziler sinema sanatını öldürüyor mu yavaştan? Hep bunları düşündüm (sen ne boş şeyler düşünüyorsun arakolpa?). 

5 yorum:

  1. İyi en azindan bu sefer sayacak 6 kisi bulabilmissiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Furiosa'da salonu kapatmıştım:)

      Sil
    2. :))ya da sayacak adam bulamadiniz

      Sil
    3. Ben de eski sinema salonlarını özlüyorum, yerleri halı fleks olmayan, koltukları böyle yumuşacık değilde o eski tipte..avm içinde olmayan... yoksa sadece nostalji olsun diye nostalji mi yapıyorum:))

      Sil
    4. Nostalji yaşlanmanın belirtisi. Bırakalım gitsin :)

      Sil