9 Aralık 2023 Cumartesi

Okumama Dönemi

   Kendimi bildim bileli okuyorum. Okula gitmeden önce fotoğrafsız gazeteleri önüme ters koyduklarında düzeltirmişim, o derece! İlkokulda kütüphane koluyken eve birden fazla kitap alınmasına izin verilmediği için önlüğümün altına kitap saklayıp oburca okumuşluğum vardır. Hep kitaplarım oldu, depremde yitirdiklerimi görünce saklamamaya karar vermiştim. Ancak birkaç yıl tutabildim bu sözü. Sonra yine istife devam. E-kitapta da hayli arşiv biriktirdim. 
   Nedir: son bir aydır okuyamıyorum bir türlü. Ayfer Tunç'un "Aşıklar Delidir ya da Yazı Tura"sı bir aydır duruyor elimin altında. Başladım, güzel roman ama ilerleyemiyorum. Melankolik satırlardandır deyip başkasına sardım, olmuyor. Anladım ki; benim de hayatımda okumaya ara vereceğim bir dönem gelip çatmıştır. Olmayınca olmuyor, zorlamamak gerek. 
   Bu günceyi; okuduğum kitapların bende bıraktıkları izleri aktarmak için oluşturmuştum. Sonra işin içine sinema filmleri, geziler de girdi ama eksende hep kitap vardı. Ayda ortalama dört (sıkılınca sekize kadar çıktı) kitap hakkında iyi kötü bir şeyler yazıyordum. Kırk yılda bir yazdıklarıma yorumlar gelince seviniyordum "kimi kitap kurtları bu satırları okuyor demek ki" diye. Heyhat, kitap yorumlarına yeniden okuma şevkim dirilinceye kadar ara veriyorum. Sinema filmleri yazarım, gezi yazıları yazmıyorum artık çünkü gittiğim yerler hakkında hep bir şeyler yazılmış. O yüzden son iki anabasisimi (Tayland, Laos, Kamboçya, Vietnam, Malezya ile Avusturya, Slovakya, Macaristan) pas geçtim. 
   Uzatmayayım; yazının kısası makbul bugünlerde. Umarım bu okumama tembelliği sürmez. Güneşli günler olsun (şunun şurasında günlerin uzamasına 20 günden az kaldı!).

4 yorum:

  1. Ben 58 yaşında matematik öğretmeniyim. Yazdıklarınızı değerli buluyor ve okuyorum. Eleştirisini yaptığınız kitap ve filmlerinizi de bulup okumaya ve izlemeye çalışıyorum. Sonuçta yaşamın aynı tarafında bir yerlerde olduğumuzu söyleyebilirim. Zihninize ve emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygıdeğer Hocam, zarif satırlarınız için çok teşekkür ederim. Siber dünyanın olumsuzlukları olsa da, sizin gibi insanlarla iletişim kurabilmek en iyi yanı galiba. Esenlikler dilerim, tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  2. Merhaba, başka bir blogda adınızı görüp geldim. Benzer kitaplar ve filmler üzerine yazmışız; hoşuma gitti.

    Aynı ''okur tıkanıklığı'' bende de vardı; tatlı bir tesadüfle ilk kez - büyük bir iç sıkıntısı ile- bir kitap kulubüne katıldım ve bingo! Kendi başıma keşfetmem imkansız olan acayip romanlar bulmanın sarhoşluğu içindeyim. İnstada @kulturalitera hesabından yürütülen online bir kitap klubüne göz atmanızı tavsiye ediyorum, bu ayki kitabın buluşması yarın, herkese açık. Bakalım nasıl geçecek?
    Ben de bekliyorum bloguma. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ortak ilgilerin benzer insanları buluşturabilmesi büyü gibi! Önerdiğiniz kulübe kesinlikle bakacağım. Ağ güncenize üye olmayı beceremedim. Ancak yapacağıma inanıyorum:) Benden de sevgiler.

      Sil