23 Ekim 2022 Pazar

"Kelime Müzesi" Ankara'da Gidilecek Yerler.

 27 Eylül 2022'de Ankara'da "Kelime Müzesi" açıldı. Oksimoron gibi dursa da, önündeki kuyruğu gördüğünüzde (misal Anadolu Medeniyetleri Müzesinde böyle bir kuyruk göremezsiniz) "hımm ne var ki içeride?" diye meraklanabilirsiniz. 

   İçeride kelimeler var. Kullandığınız, kullanmadığınız, anlamını bilmediğiniz, hele etimolojisini hiç bilmediğiniz kelimelerin somut karşılıkları, görsel objeleri ve dilin ne büyük mucize olduğunun somut yansımaları var. Kimi kelimeler bildiğiniz sanat eseri formunda, kimileri happening şeklinde sergileniyor. Çok ilgi çekici bölümler var. Heyhat fazla büyük bir yer değil hepi topu üç katlık bir orta halli ev boyutundaki müze. Anlatmak kifayetsiz kalacak, kimi fotoğrafları aşağıya bırakıyorum. Haftasonu kalabalık (ben çıktığımda gişenin önündeki kuyruk pek bir uzamıştı), tam 40, öğrenci 20 TL. müzekart geçmiyor, otopark büyük sorun, çıkınca hisar parkı var pek sakin, pek huzurlu, pek güvercinli. Her zaman gidilir, güzel vakit geçirilir. En sevindirici olanı insanların ilgisi tabii. Kitapseverlerin, dilin kullanımına önem verenlerin gitmesinde çeşitli faideler vardır.






















12 yorum:

  1. Harikaymış, bayıldım, Ankara'ya yolum düşerse mutlaka gitmek isterim elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Elbette katılmayı çok isterim. Zaman zemin bilgilerini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Ankara Kızılay meydanda bulunan Moda kafe de buluşuyoruz. Dilerseniz @blogdedektifi instagram adresinden yazabilirsiniz yada mahalledeki yayına bakabilirsiniz ;)

    YanıtlaSil
  4. Dünkü buluşmadaki tavsiyenden sonra akşam gitmeye karar vermiştim ama öyle olmuyormuş. Saat 17.00 de kapanıyormuş

    Bu arada sizi tanıdığıma memnun oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm gidemediğinize:( Umarım ziyaret etme imkanını bulursunuz. Tanışmamızdan kaynaklanan memnuniyet asıl bana ait :)

      Sil
  5. Canı gönülden öneriyorum, hele sizin gibi kalemine kuvvetli kimselere:)

    YanıtlaSil
  6. Buluşmada söz etmiştiniz bundan ama inanın hiç vaktim kalmamıştı. Artık başka zaman uğrarım ben :)
    Bu arada ziyaretiniz için teşekkür ederiz. Bir sonraki buluşmada yine bekleriz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesi bir organizasyonu düzenlediğini için asıl ben teşekkür ederim. Görüşebilmek dileğiyle...

      Sil
  7. Selam müzeyi bugün ziyaret ettim. Çok güzel beğendim. Kelimeler bana sanki dans ediyor gibi geldi. Özellikle teneffüs süper. Sizi tanıdığıma memnun oldum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O memnuniyet bana ait! Beğendiğinize sevindim. Bizlerden de sevgiler.

      Sil
  8. Burası görmeyi çok istediğim bir yer.. umarım bir gün atlayıp görmek için geleceğim. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmeden haberdar ederseniz, sizi bozkırda elimizden geldiğince ağırlamaya çalışırız.

      Sil