20 Ocak 2012 Cuma

Frederik Pohl "Hiçi Üçlemesi"


    Taa 80'li yılların başında tesadüfen tanıştım Robinette Broadhead ile. Pohl'un 1977'de yazdığı, "Çıkış Kapısı", "Mavi Ufkun Ötesinde" ve "Hiçi ile Buluşma" adlı üçlemesinin anti-kahramanıydı. Soyadının mod o mod tercümesi "kalınkafa" olsa da, kendime yakın bulmuştum Bob'u. 


    Üçlemede; psikanaliz, kuantum fiziği, ışığın sürati, evrenin yaşı, biri karadeliğin içinde olduğu için zamansız boyutta yaşayan iki kadına duyulan samimi aşk, ölüm kavramı, insanın kötülüğü, insanın iyiliği, astro-fizik ve daha aklıma gelmeyen bir sürü ilginç konu ardarda sıralanmıştı. Üstelik bunları okurken sıkılmıyordum da. 

   Ortalama her beş yılda bir dönüp dönüp okudum. Acaip hızlı gelişen bir çağda olduğumuzdan, mesela Asimov otuz yıl önceki tadı vermese de garip bir şekilde Pohl eskimiyordu. Ustanın diğer yazdıkları (ödüllü falan olsalar da) "Pısırıklar Çağı" veya "Hukuk Gladyatörü" gibi; hafiften küf kokuyor ama Hiçiler hala heyecan uyardırıyordu/uyandırıyor. 

   Kitaplar (sağolsun) Kavram Yayınlarından çıkmış. Yeni baskıları olmadığından ancak ikinci el kitap satan sanal satıcılar ya da sahaflardan bulunabilir. Türün meraklılarına öneririm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder