8 Ekim 2023 Pazar

"The Creator" Yapay Zekaya Holivut Bakışı.

 Kuru Otlar Üzerinde'yi izlemeye hazır hissetmiyorum. O yüzden bu Pazar, kafayı pırıl pırıl yapmak için Holivut'un yapay zekaya olan yaklaşımına göz atmak için bu pelikulayı izledim. Anladım ki içinde soru sordurmayan bilimkurgu, özel efektleri ne kadar güzel olsa da çekmiyor artık fakiri (gel de eski günleri arama!). 
   İçinde yapay zeka olsa da (bilimkurguda nispeten yeni sayılan bir tema) iki saati aşan filmimiz (2s13d) buram buram holivut kokan bir kordela (kordela mı kaldı arakolpa?) olmaktan kurtulamamış. Konu şu: yapay zeka tehdit değil, insanlığa bir kastı yok (kişisel olarak katılmıyorum, başka (bkz. homo sapiens vs. neanderthal örneği)). Özel efektler şükela (ki yabanın içine bilimkurgu pek yakışır (ormanın içindeki bir hipergalaktik budist tapınağı misal)), oyunculuklar yerlerde (koskoca kenvatanabe'yi kafası bilyalı android yapmışlar), sanat yönetmenliği çizgi ötesi, senaryoda akıl almaz cevap verilemez sorular dolu. Ne arşivime alırım ne de görmek isteyenlere öneririm. 
   Bu sabah Runkara'da koştum, ardından Mülkiye çoksesli korosunda Muammer Sun'un bir eserini çalıştık, ardından başka faaliyetler falan, oldukça dolu geçen bir pazarın sonunda kafamı rahatlatmak için gittim. Yanarım yanarım giden 80 TL'me yanarım. 

4 yorum:

  1. Sinemaya Ankara'ya gelelim biz o zaman daha ucuza gelir, bilet fiyatları burda çok uçuk:)) ne güzel günleriniz dopdolu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman gelirseniz sinema biletiniz benden:) Faaliyetler de hep boşluğu doldurma çabaları...

      Sil
  2. 80 mi valla ucuzmuş bizim burda 130 TL biletler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100 km. yakında bir deniz olsa da biletler varsın 130 TL olsun:)

      Sil