2 Ağustos 2023 Çarşamba

"Ba" Adın İçerisindeki Anlam. Birhan Keskin'den Sözler.

   Ağustos'ta ağırlıklı şiir var okumalarımda. Bu günceyi takip etmeye zaman ayıran bir kâriden (Dövüşmediği zamanlar tam bir hanımefendidir kendisi) aldığım öneriyle Sayın Keskin'in şiirlerine kısa bir göz atmak, kendisinin külliyatını okumaya mecbur bıraktı fakiri. 
   Bu risalesinin (ince çünkü, hepi topu 29 inci var) adına anlam verememiştim, ilk sayfaları çevirdiğimde bir aydınlanma geldi. Yunus Emre'nin sözleri aşağıda. Ben aydınlandım, siz de aydınlanın. 
   Yazarımızın işlerinin anlaşılamadığı gibi bir genelgeçer görüş varmış. Olabilir. Ben şiiri anlamaktansa içime dokunmasını seviyorum. Bunun nasıl olduğunu bilemiyorum ama kimi şiirler bir şeyler yapıyor sol memenin altındaki cevahire. Neden oluyor, niçin oluyor anlamlandırması güç. "Dürtme içimdeki narı Üstümde beyaz gömlek var." dizeleri bir yerlere dokunuyor ince ince. 
   Şiirler diğer şeyler gibi okunmuyor, zamana ihtiyaç duyuyor, dinginliğe ihtiyaç duyuluyor, metroda, otobüste, şezlongda ve buna benzer yerlerde hazmedilemiyor. En ideali (bu ahkam tamamen özneldir, herkesin okuması kendine tabii), yatmadan önce zihni bir güzel viledalayıp sayfaları aralamak. Böylesi güzel rüyalar gördürüyor. Ben sevdim, belki siz de seversiniz.
            Cümle âlem gizlidir bir elifte
            Ba dedirtmen bana sonra azarım
                                                                        Yunus Emre

4 yorum:

  1. Okumuştum ama nedense blogumda bulamadım, Didem Madak da aynı tarzda, Birgül Oğuz'un Hah kitabını da çok sevmiiştim;
    https://okumagunlugum.blogspot.com/2018/02/hah-birgul-oguz.html
    Bİr de Yaprak Öz demiştim;
    https://okumagunlugum.blogspot.com/2017/11/siirli-muzik-kutusu-yaprak-oz.html
    Elinize sağlık, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  2. O kadar güzel yazmışsınız ki efenim okurkenki mutluluğumdan gözlerim yaşardı ve önerimi dikkate aldığınız içinde içim içime sığmıyor. Halaya durasım var şu an. :)

    YanıtlaSil