10 Kasım 2019 Pazar

Eski ama Eskimeyen Filmler. "The Chaser", "Eternal Sunshine of Spotless Mind" ve "Donnie Darko"

   Parazit'i izledikten sonra sinematik beklenti oldukça yükseldi. Yine haftada üç film izliyordum ama yok, olmuyor film bitince yazmaya değer birşey bulamıyordum. Dedim: "niye eski güzel filmlerden bir izleme listesi yapmayayım?" Evvet. Buyrunuz üç şükela film.
DONNIE DARKO
   İlk izlediğimde kafamı allak bullak eden 18 yıllık filmdir. İkinciye de izledim. Tam olarak anlayabilmem üçüncü izlemede oldu. Nedir: paralel evrenler ve zaman kaymalarıyla ilgisini tam ve kesin olarak son izlememde yerine oturtabildim. Adolesan bir Ceykgilenhol (soyadını telaffuz edemediğimgillerden bir aktör), Drüvyberimuur, Petriksveyzi ve daha neler. Aynı kafada bir grupla pek güzel izlenesi. Ancak tekinsiz bir havası var.
PIRIL PIRIL ZİHNİN SONSUZ IŞILTISI
   İlk ve son beş-on dakikasının gerçek zamanda geçtiği, kalan birbuçuk saatte ise başrol erkeğin beyninin katmanlarında geçen süpersonik bir film. Aradan geçen 15 yıla (2004 yapımı) karşın hiç eskimemiş. Hem fikir hem de zenaat olarak çok çizgiüstü bir kordela. Ana fikir belli: aşk sadece beyne değil kalbe de kazır yaşananları. Cimkeriy'i şaklaban olarak değil ciddi olarak görebileceğiniz ender filmlerden (keşke hep öyle ilerleseydi!). Her izleyişte yeni yeni ipuçları, göndermeler yakalayabiliyorsunuz. Bitince de tatlı tatlı düşünüyorsunuz, sorular soruyorsunuz. Daha ne olsun.
TAKİPÇİ
   İzlediğim pek az polisiye, bu filmdeki cinayete karşı hissettiğim duyguları yaşatmıştır. İki saati aşkın süresine karşın hiç sıkmamasına, aksiyon sahnelerindeki aşırı özene (çok gerçekçidir, hiç bir koreografi düzenlenmeden yapılmıştır), süpersonik oyunculukları, verdiği alt mesajlara, sistem eleştirisine, özenli müzik kullanımına, sadece dikkatli sinefilin alacağı görsel göndermelere, bombastik kurguya gereken önemi verip, izlenmediyse (vah vah!) hemen edinip izlenilmelidir. 

5 yorum:

  1. Bloglar arası ziyaretlerimde blogunuza denk geldim ve hemen takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz sizi de beklerim ve bundan büyük bir mutluluk duyarım.Sağlıcakla Kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ağ güncenizi takipteyim:) İyi seyirler ve okumalar...

      Sil
  2. jake gyllenhaal tutkunu olarak çok fazla saçma filmi olmadığını söyleyebilirim. prisoners, brokeback dağı ve zodiac'ı da öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pek severim kendisini. İzlemediyseniz The Sisters Brothers ve Nightcrawler'ı hararetle öneririm. İlkindeki aksanı pek şükela :)

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil