3 Kasım 2018 Cumartesi

"Museo"

   Başka Sinema'da gösterimdeydi. Bu haftaya kalmaz gösterimden kalkar diyordum, kalmış. Salonda 4 kişiydik zaten (herkes Müslüm'e gidiyordu). İki saati aşkın (2s8d) süresi var.
   Dış sesle başlayan holivut dışı filmleri seviyorum. Hele o dış ses sağlam bir argüman ortaya koyuyorsa. Bu da öyle başlıyor. "Tarih kitaplarına inanmıyordum. Kim bilebilir ki Büyük İskender'in, Sezar'ın ne düşündüğünü ? Belki onlar bile; yaptıklarını, neyi düşünerek yaptıklarını bilmiyorlardı." diye sağlam bir girizgâh yaptı filmimiz. Gidişat da fena değildi ancak sonunda "neydi şimdi bu ?" diyerek çıktım. 
   Berlin'de en iyi film ve en iyi görüntü yönetimi için altın ayıyı kapmış. Görüntü yönetimine diyecek bir şey yok. Hakikaten aktarılmak istenen duyguları en iyi şekilde izleyiciye aktaracak şekilde sağlam bir iş çıkarılmış. Ancak genel olarak beni düşündüren bir mesajı olmadı. Gaelgarsiyabernal'a pek bir yakınlık duymama rağmen, canlandırdığı karakterin sığlığı yüzünden (bünyede kıçına kızılcık sopasıyla vurma isteği uyanıyor) bir türlü baş karaktere bir yakınlık kuramadım.
   Neyse. İsteyen buyursun izlesin !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder