23 Kasım 2018 Cuma

"Göz Ucuyla" Aman Diyeyim !

 
   Evvel ezel hazzetmediğim Diinkuntz'dan iyice soğumama neden olmuş kitaptır. Şöyle ki : zaten bu garip saç kesimli beyin (bkz.aşağıdaki fotografi) yazdığı kitaplardan hoşlanmazdım ancak "Göz Ucuyla"nın tanıtımında kuantum fiziği geçtiği için okuma listeme almıştım. 
   Birtakım karakterlerin kaderleri menhus olaylar sonucunda kesişir. Konu budur. Ancak konunun işlenmesi, karakterlerin betimlenmesi, olay örgüsü, serimdüğümsonuç sorunsalı, yer tasvirleri velhasıl kitabın herhangi bir yerini tutsanız, oradan kırılıyor. Hacimli de (835 s.) oku oku bitmedi. Başladığım kitabı bitirme mottom olmasa (emeğe saygı!) yarım bırakırdım (ki bir çok yerde ciddi ciddi düşündüm). 
   Kuantuma gelince : bunu bir yerde hrıstiyanlık ile bağdaştırması (aynı şeyin aynı anda bir çok şey olabilmesini, baba oğul kutsal ruh olarak bağlaması (Bay Kuuntz hiç mi İznik Konsiline kadar olan hrıstiyanlığı incelemedin ?)), karakterlerin aptal kutusu reklamlarındaki gibi süpersoniklikte zuhur etmeleri (hiç inandırıcı değil), arızalı dedektifin (vanadium mu, kramotoryum mu ne haltsa) bir iki paragrafta kuantum fiziğini anlatması (ki konudan anlayan bilim insanlarının kulaklarından ateşler çıkartır) şeklinde aktarılıyor okura ve kahramanlarımız boyutların arasında gelip gidiyorlar. Bunların hiç bir şekilde okunabilinesi yoktur. Gerilime, kuantum fiziğine ilgi duyuyor ve bunları popüler kitaplardan öğrenmek isteyen okurlardansanız : uzak durun. Sakın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder