26 Temmuz 2018 Perşembe

"Korku" Stefan Zweig'dan Zamansız Bir Novella.

   Son yıllarda Bayan Zweig'in sevgili oğlu Stefan'ın kitaplarına yükselen bir ilgi var. Pek mutlu oluyorum. Yıllar önce okuma illetine tutulduğum ilk yıllarda yalayıp yutmuştum "Amok Koşucusu"nu, "Satranç"ı. Aradan çok zaman geçti. Yükselen ilgiyi de merak ettiğimden "du bakalım okumadıklarımdan okuyayım" dedim ve "Korku"yu elime aldım. 
  80 Sayfa, bir gecede bitirilebilecek bir kesafeti var (uykunuz varsa 2.geceye de sarkabilir). Üstad yine yazıldığı dönemin özelliklerini yansıtmakla birlikte hep bizimle yaşayacak duygulardan korkuyu omurgaya çakmış. 
   İrene, 8 yıldır Fritz ile evli. Fritz zengin bir avukat. İrene rahat batması saikiyle kendine bir aşık yapar. Olaylar gelişir.
   Hiç bir fiziksel tasvirin geçmediği roman, anlatıcı İrene'in gözünden ilerler, bu bağlamda korkunun çeşitli yüzleriyle tanışırız. Kimi zaman öforik (ne işim olur öforikle) hoptirinam, çoğu kez paranoid hallerini görürüz başkahramanın. 
   Nedir : arkaplan değişse de duygular değişmemekte, hayat hikayesini hatırladıkça hakkında üzüldüğüm (bakın aşağıdaki fotoğrafta nasıl da muhterem bir zat duruyor) Stefan Bey bu duyguları (kankası Freud Bey'in psikanalize yaptığı katkıların da yardımıyla olsa gerek (evet biliyorum cümle parantezlerden ötürü hiç olmadı!)) okura dolandırmadan, sündürmeden gayet akıcı bir şekilde aktarmaktadır. 
   Sadece buna değil, Zweig'ın bulabildiğiniz tüm kitaplarına itina göstermek gerektir. 

2 yorum:

  1. Merhabalar,

    ‘’Korku’’ kitabı ile ilgili yorumlarınız için teşekkürler. Ben de bu kitabı, geçtiğimiz haftalarda okuyup bitirmiştim. Hayatımda daha önce, hiç bu kadar, her sayfasında korku teması işlenen bir kitap daha okumamıştım. Kitapta, kadın-erkek ilişkilerinin iç yüzünün de okuyucuya yansıtılmasından etkilenmiştim. İzninizle, ben de ‘’Korku’’ kitabıyla ilgili yorumlarımı paylaştığım yazımı sizinle paylaşmak isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-inceleme-stefan-zweig-korku/

    Keyifli okumalar dilerim, bloğuma sizi de beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı okudum, sizin de kaleminize sağlık. Altını çizdiğiniz satırlardan biri de benim aklımda kalanlandandı:) Ağ güncenizi de okuyacağım elbette. İyi okumalar:)

      Sil