25 Temmuz 2016 Pazartesi

"A Perfect Day" Savaş İcat Eden Görmesin Cennet !

    Şimdi izledim. Arşivde de üç ayı aşkın yatıyordu. Kafayı dağıtmaya ihtiyaç var. Başladık, iki saate yakın süre hiç sıkılmadığım gibi, bir şekilde içine de girdim, bazı yerlerde ürktüm, bazı yerlerde güldüm. Dedim "keşke geçen haftasonu izleyeydim.".
   Balkanlarda bir yer. Makedonya - Bosna arası tahmin ediyorum. Su işlerinden sorumlu (kuyu olur, lağım olur) bir NGO. Günlük gaileler.
    Kast, ortalamanın hayli üstü Benisyodeltoro, Timrabins (yaşlanmak yakışmış), Olgakurilenko, Melaniteri ve elbette "Demir" Bey Fedyastukan. Hepsi de yevmiyeyi hakketmiş. Yönetmen Bay Aranoa'yı zaten "Güneşli Pazartesiler"den biliyoruz. Orada işçileri merceğe yatırmıştı, burada NGO'lar üzerinden ilerleyerek iç savaşı didikliyor. Patlamalar olmadan, kurşunlar saçılmadan, efektlerden medet umulmadan savaşın (hele de iç savaşın) ne menem bir şey olduğunu, ajitasyona kaçmadan derli toplu anlatıyor.
    Ekibin; terkedilmiş köyde Nikola'nın evinde yaptığı küçük tur (en ürktüğüm sahne (Yaradan bize öyle günler göstermesin diye dua ettim. O derece)). Kimsesiz bir evde duran azgın bir köpek (Tyson (yatıştırıcı dolu sosisleri yedikçe daha da azıyor)). Kurşun delikleriyle bezeli kırık dökük evler. Sırp ve Boşnak karı kocaların savaştan önce sorun olmaması (nedir : sonra ciddi sorun oluyor (tam o sahnedeki kırık ayna ve bölünmüş yüzler de sıkı metafordur ha)). Milislerden ayar yiyen Damir (mevzubahis kardeşi olunca Damir'in tüm karizma dip yaptı). Nikola'nın dedesinin bakışları. BM askerlerinin mantıkdışı, akıldışı, basiret ötesi mevzuata sıkı sıkı sarılmaları (tabiy ki sarılacaklar arakolpa, onlar asker). Niyetlenip başaramadıkları tek görevin sıkı bir yağmur ve çoban teyze (Jizıs gibi bir figür. Mayından kurtarır, kuyuyu boşaltır, sürüyü otlatır. Her türlü.) sayesinde çözüme kavuşması. Savaştan para çıkartmak isteyenler (gün yüzü göremeyesiceler). Çok iyi bir playlist (son şarkıyı MarlinDiitrih söylüyor misal). Özenli sekanslar, iyi oyunculuklar ve arkada yatan çok ciddi bir mesaj : Savaş Kötüdür (SAVAŞ KÖTÜDÜR).
   Bu günlerde izlemeye değer. Arşive attım, ara ara bakarım. Gerçek sinema izlemek isteyenlere de samimiyetle öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder