8 Mart 2014 Cumartesi

"Felidae" Akif Pirinçci'den Kedi Gözüyle Polisiye

   Frensis, Gustav'la birlikte yeni bir eve taşınır. Mahalledeki cinayetleri çözmeye hallenir. Frensis bir kedidir.
   Konumuz bu, janrımız polisiye, yazarımız Bay Pirinçci on yaşından beri Almanya'da yaşayan ve eserlerinde çaktırmadan felsefeye göz süzen bir zattır.
   Kitabı ilk duyduğumda ve incelediğimde bulmak pek müşküldü. Sahaflarda bulamamış, Nadir Kitap'ta bulamamış, internet sitelerinde bulamamış ve ümidimi kesmiştim. Şimdilerde bulunabiliyor (işte de bağlantısı) Geçenlerde Adil Han'da bir sahafta tesadüfen buldum. Kitapçılarda bulunmayan bir baskısını hem de, (Real Yayınları (hiç duymamıştım)) hemmen okumaya daldım.
   Efendim ilk başlarda gürül gürül gelen sayfalar, bazen yazarın herşeyden bahsedeyim, arada felsefi göndermeler yapayım, akıcı bir dilde bazen gülümseterek yazayım diye çabalamasından olsa gerek sonraları yavaşladı. Kedilerin gözünden o denli uzun süre bakmak yorucuydu zaar. 
   Polisiye olarak ve tabiy ki kediler arasında gelişen olaylara uzaktan baktığımızda evrim, ırkçılık konularına bariz göndermeler olduğunu görüyor, kedilerin kendilerine özgü dünyalarını tanıyor ve elbette katili tahmine çalışıyoruz.
   Kitabın sonunda; meraklı (fazlası onları öldürse de) dostlarımıza ilişkin pek ilginç özellikleri de bir dipnotlar silsilesi halinde okuyoruzdur. 
   Velhasıl : polisiye merakınız varsa, kedi okşayınca çıkan gurultudan zevk alanlardansanız, "şu Alman milleti nasıl polisiye severmiş" diye düşünüyorsanız (kitap sadece Almanya'da iki milyondan fazla satmış) hararetle öneririm.
HAMİŞ : Yazılanlara inanıyorum ama dini kitaplara inandığım kadar... Kedilerin zekası hakkındaki görüşlerim Richard Dawkins'in "Gen Bencildir" ve Dr.Vertosick'in "Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün"deki  (bağlantıyı tıklarsanız son paragrafı bir okuyun) bilimsel gerçeklerle yerle yeksan olup tekrar inşa edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder