22 Kasım 2012 Perşembe

"Savages" Bunu niye yaptın Olivır ?

   Demek insan 66 yaşına gelince böyle saçmalayabiliyormuş. Eyy Olivır Sıton !... Sen ki müfrezeyi, ceyefkeyi, katildoğanları, volsıtriiti çekmiş, gözümüzde müstesna bir verandaya kurulmuş, ayrıcalıklı yönetmenlerdensin. Niye yaşlanmaya başlayınca Hoptediks rolüne çıkan Jerar Dipardiyö gibi "dur ölmeden güzelce bir cozutayım" dersin ki !...
   Yönetmenimize yeteri kadar çemkirdikten sonra filmimize geçebiliriz. Öncelikle şunu söyleyeyim ki çoluk çocuktan köşebucak kaçırılması gereken bir filmdir. Şiddet ve cinsellik sınırı tanımayan filmimizde kopan uzuvlar, fışkıran kanlar, poliyandriyel (var mı böyle bir sosyolojik tanım bilmiyorum) bir ilişki (tüm yönleriyle ve açıklığıyla), uyuşturucu, ahlaki yozlaşma vs.vs. gani gitmektedir (hah bu yüklemi de kullandım ya, artık rahatlıkla "tekaütüm ben" diyebilirim.)
   Aynı kızcağızı seven ve sevgilerine asla kıskançlık karıştırmayan (yurdum erkeğinden hayli farklı olarak) iki ot (ama süpersonik olanından) yetiştiricisi yakışıklı arkadaş, pazarı genişletince meksikalı uyuşturucu karteli "du bakalım kardeş" diyor ve yakışıklılarımızı pruvaya alıyor. Olaylar acımasızca gelişiyor.
   Yönetmen Bay Olivır Sıton. Tamam başroller fazla popüler değil (sadece benim için. Yani Bleyk Livli'nin kıçını başını açması haricinde pek bir oyunculuğunu göremedim) ama yardımcı rollere bakınız bir : Con Travolta (pek bir performansını göremedik, zaten filmde beşinci planda), Salma Hayek (hiç olmamış),  Beniçio Del Toro (film, bir tek onun hatrına izlenir (iyi aile babası olmaya çabalayan tetikçi rolünde tam anlamıyla döktürüyor)). Senaryo hoplamalı zıplamalı bir havada. Yani yağ, un, şeker var. Ama helva olamamış.
   Çifte son da olmamış, arak afiş de olmamış, kast hiç olmamış, görüntüler güzel ama (hakkını yemeyelim), sinemada görmek isterseniz "çok paranız var herhalde" derim. Malum ortamlardan edinip de izlerseniz "canınız ölesiye sıkılıyor" derim. Ama tabiyki öyleyseniz bilemem, izleyebilirsiniz.
Toro'nun bakışlara dikkat !...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder