30 Kasım 2012 Cuma

"End of Watch" Training Day'in Belgesel Hali...

   Yıllardır polisli haydutlu filmler seyrederim. İlk kez bunun gibisini görüyorum. Çok telmaşa afişe bakıp sıradan polisli film zannetmeyin sakın !.. Senaryo zayıf ancak görüntüler ve oyunculuklar ortalamanın hayli üzerinde. Tüm film aktüel kamerayla çekilmiş (iyi adamlara "okul ödevi" kisvesi altında bir kılıf uydurmuşlar ama kötü adamların herşeyi kamerayla kaydetmelerini pek havsalam almadı). 
   İngilizce bilmeyenlerimiz olabilir, ben hemen dilimize çevireyim end of "tehlikeli", watch da "takip" anlamına gelmektedir (ben filme Türkçe ad verenlerin yalancısıyım).
     Başlarda biraz aksayan tempo filmin ikinci yarısında istim tutuyor. Belgesel kanallarındaki reality şovlara benzeyen görüntüler daha sonra düğün çekimlerine kayıyor, snuff filmlere kayıyor, aslında görüntüler durmadan kayıyor. İlginçtir ki : bu kayan görüntüler, iki esas oğlanımızın arkadaşlıklarını seyirciye farkettirmeden içselleştiriyor. Sonlara doğru "kahraman amerikan polisleri" güzellemesine dönüşen filmimiz klişe holivut filmlerinin birazcık da olsa dışına çıkıyor.
   Sinemada görülmeyedebilinir (Allah bana bir daha böyle yüklem kullandırmasın işşallah !). Ancak akşam boş vaktiniz varsa (çoluk çocukla asla seyredilmez !.. kontrolsüz şiddet ve dakikada sekiz "fuck" saydırabilen çeteciler vardır) bir buçuk saati güzelce ezebilirsiniz... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder